• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka lämplig för Sahara

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
I februari ska jag till Jordanien för att återigen springa ännu ett 250km långt självförsörjande löptävling i Sahara(4Deserts). Senast (Marathon Des Sables) hade jag en digital Suunto Ambit, men känner att jag nu vill ha något mekaniskt på handleded. GPS och pulsbälte fyller inget direkt syfte, egentligen behöver jag inte ens chronograph.

SÅ! Vad säger ni är det gentlamannamässiga rätta valet att bära på handleden när jag ska springa Sahara Race nu i februari.

Jag vill inte göra ful reklam så undviker att länka direkt till min hemsida, men postar en screenshot som inspiration åtminstone:
Screen Shot 2014-11-19 at 15.10.29.png
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Som redan nämnts en Explorer såklart. Jag föreslår en 14270, på gummi eller neopren för att det ser så djävla coolt ut. Min samlade erfarenhet av ökenlopp är att jag ett antal gånger lite lagom halvfull knallat i sanden längs en strand för att få den där jämna fina solbrännan. Med detta vill jag alltså säga att det ligger en del empiri bakom mitt förslag :)
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Skulle nog fundera på att springa med någon metallklocka i solen,låter som att det kan bli väldigt varmt
 

meo_swe

Audemars
Jag ställer in mig in i kören som säger Explorer!
Eller ska du vara lite annorlunda så är ju Omega AT en vettig klocka som är ungefär lika stor.

Eller en Glycine Airman! Den fungeraratt misshandla i varje fall
 
Topp