• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka lik rolex Explorer?

Markzt

Breitling
Hej mycket frågor senaste tiden men det är väl så man lär sig? Mycket bra svar har jag iallafall fått :)
Jag söker en klocka som är lik rolex Explorer det behöver absolut inte vara en exakt kopia utan den ska ha sin egen stil.
Det jag söker är en klocka med svart bakgrund och neutrala färger svart/silver, rund form och svepande visare.
Gärna så 18mm Natoband passar då jag har väldigt mycket sådant.
Budget upp till 3000 eftersom jag inte har pengarna till mer nu :(
Kan köpa nytt och begagnat.
Väldigt tacksam för svar :)

Markzt
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Seiko 66 "Explorer" (sök på det för ref):
IMG_1004.JPG

Tiger concept watches har en del med men då blir det mer homage.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag skulle rekommendera en vulcain cricket. Inte lik som i hommage men samma enkla stuk, men riktigt mycket historik. Snygg. Cool. Man bör kunna få dem för ca 3-5k.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
556-A_V.jpg

Kan du sträcka budget lite är denna ett riktigt bra köp skulle jag säga :) Begagnat då. Ägt en själv i ett år, mycket klocka för pengarna och riktigt bra kvalité.
 
Jag kör på Alpha som fylledressare när jag inte vill riskera att dänga mina Omegor. Har en lila, en blå och en svart som jag kan matcha med klädsel och straps efter hjärtats lust. Dessutom hittar du alla 3 för under 3000 spänn, du kan till och med slänga med en vit eller en rosa också och få pengar över.

alpha.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag kör på Alpha som fylledressare när jag inte vill riskera att dänga mina Omegor. Har en lila, en blå och en svart som jag kan matcha med klädsel och straps efter hjärtats lust. Dessutom hittar du alla 3 för under 3000 spänn, du kan till och med slänga med en vit eller en rosa också och få pengar över.

alpha.jpg
Märkligt att de har olika vattentäthet då de ser ut att vara av samma modell? 3ATM på den längst till vänster och 5ATM i mitten.
 
Topp