• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

Psykel

Patek
Tror den är från den vilda jakten på stenen från 1984 med bland andra Michael Douglas.
Hmmm... Eller?
latest
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Nej tyvärr, inte så vanliga men en flock räknestickor ligger o väntar på nya ägare. :)
Misstänker att de inte heller är så vanliga (nya ägare till räknestickor alltså)... ;)
Har en efter farsan i någon låda. Det får räcka som backup. Misstänker att det tarvas lite träning också innan man blir flink med den.
 

jabla

Sarlacc
Misstänker att de inte heller är så vanliga (nya ägare till räknestickor alltså)... ;)
Har en efter farsan i någon låda. Det får räcka som backup. Misstänker att det tarvas lite träning också innan man blir flink med den.
Inte så svårt om man förstått principen.
OT Digitalrevolutionen har fått folk att inte förstå förhållandet mellan noggrannhet och ingående värden när det dyker upp sex decimaler i displayen.
Dessutom retar jag mig på när folk säger att det var 5,4 grader varmt ute när termometern har en noggrannhet på +- 2 grader. ;)
 

Rolfen

Rolex
Ingen funktion alls bara en prydnad. Ropade in den på auktion för massa år sedan. Tyckte den var cool.
Det var inte helt ovanligt med den typen av plan på stora skrivbord en gång i tiden. Ibland innehåller dom en tändare men oftast är det bara ren prynad. Söker man på eBay efter "chrome airplane" får man alltid en hel del träffar. Dock vill jag varna för att dom även nytillverksas, hade tänkt och buda på en på auktion en gång men när jag vände på den stod det Made in India på den och den hade en prislapp med streckkod kvar :(
 
Topp