• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Har inte Facit en rolig historia kring deras räknemaskin som skulle revolutionera världen? Plötsligt kommer japanerna med en miniräknare, och Facit går i graven? Eller är detta endast en källös rövarstory en vän drog på fyllan?
Vet inte om historien stämmer, men det kan inte ha varit helt lätt att konkurrera mot datorer och miniräknare... :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har inte Facit en rolig historia kring deras räknemaskin som skulle revolutionera världen? Plötsligt kommer japanerna med en miniräknare, och Facit går i graven? Eller är detta endast en källös rövarstory en vän drog på fyllan?

Den storyn stämmer i princip.

Paradigmskifte så det heter duga.

Typ som att hela industrin med att kommersiellt 'skörda' och förvara is dog i samma sekund som någon uppfann kylskåpet...

image.jpeg


image.jpeg
 

Husse

Patek
Nu har vi haft Lisa Larsson och Stig Lindberg. Nu tänkte jag fylla på med denne klassiska designern nämligen, ja, vem då?
image.jpg
Sak och klocka är även denna gång jämngamla!
Ära och en fika vid nästa passage av Ånge utlovas som pris!
 

Lemholt80

Omega
Nu har vi haft Lisa Larsson och Stig Lindberg. Nu tänkte jag fylla på med denne klassiska designern nämligen, ja, vem då?
image.jpg
Sak och klocka är även denna gång jämngamla!
Ära och en fika vid nästa passage av Ånge utlovas som pris!
Nu har vi haft Lisa Larsson och Stig Lindberg. Nu tänkte jag fylla på med denne klassiska designern nämligen, ja, vem då?
image.jpg
Sak och klocka är även denna gång jämngamla!
Ära och en fika vid nästa passage av Ånge utlovas som pris!

Humm. Denna var kul. Skulle gissa på Göran Andersson Eller Anita Nylund...Men ändå inte alls...Om du inte vill avslöja öppet än får du gärna skicka i PM vem det är :)
 
Topp