• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

jabla

Sarlacc
Börjar med den gamla grejen som är en finmekanisk Schweizisk kvalitetsprodukt. Tessina 35, kameran som användes vid avslöjandena i Watergateskandalen.

WP_20160722_011.jpg


http://www.cryptomuseum.com/covert/camera/tessina/index.htm

Tillsammans med en 5513, har för mig Redford hade en sub i filmen All the President's Men.

WP_20160722_012.jpg
 

Husse

Patek
Nu har vi haft Lisa Larsson och Stig Lindberg. Nu tänkte jag fylla på med denne klassiska designern nämligen, ja, vem då?
image.jpg
Sak och klocka är även denna gång jämngamla!
Ära och en fika vid nästa passage av Ånge utlovas som pris!

Eftersom jag är otålig och vi passerat midnatt, så kommer det naturligtvis ledtrådar!
Hans fru är också en framgångsrik designer. Han har varit knuten till Gustavsberg, Rörstrand och Kosta/ Boda. Nu blev det ju nästan enkelt!
 

Husse

Patek
Det är alltså Bertil Vallien som har gjort serien Bagdad när han jobbade vid Gustavsberg redan 1958. Vid 19 års ålder. Sedan gick han över till glas, inget dåligt beslut, kan vi väl tycka idag!
Är det någon som har och är beredd att sälja del 1-6, ur Bagdad, så finns det en köpare här!

PS Fika kan jag bjuda på ändå! DS
 
Det är alltså Bertil Vallien som har gjort serien Bagdad när han jobbade vid Gustavsberg redan 1958. Vid 19 års ålder. Sedan gick han över till glas, inget dåligt beslut, kan vi väl tycka idag!
Är det någon som har och är beredd att sälja del 1-6, ur Bagdad, så finns det en köpare här!

PS Fika kan jag bjuda på ändå! DS
Det var inte enkelt, men ack så Häftigt och intressant! :)
 

Lemholt80

Omega
Det är alltså Bertil Vallien som har gjort serien Bagdad när han jobbade vid Gustavsberg redan 1958. Vid 19 års ålder. Sedan gick han över till glas, inget dåligt beslut, kan vi väl tycka idag!
Är det någon som har och är beredd att sälja del 1-6, ur Bagdad, så finns det en köpare här!

PS Fika kan jag bjuda på ändå! DS
Det hade jag minsann aldrig gissat. Tack för info.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Nu är det du som traskar in på närmaste loppis med ett vintage ur på armen och knäpper ett kort om du endast har nymodigheter hemma! Obligatorisk närvaro i tråden hädan efter broder allmoge @JLW
Har inte varit hemma på ett tag, funderade faktiskt på vad jag ska rota fram för gammalt. Har en hel del gamla LP:s! Börjar med att rota fram något på jobbet under dagen ;)
 
Topp