• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

Monark
image.jpeg

Centurion PSRV 102
image.jpeg

image.jpeg

Draken
image.jpeg

image.jpeg


image.jpeg
Ballt! Fick du prova raketstolen? :D
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Golvuret är en succé, både praktiska som i detta fall samt estetiskt vackra. Varför i hela fridens namn har detta avtagit sedan så länge tillbaka i tiden?
Håller med. Ge mig en Jämtlandsbrud vilken dag som helst i veckan. Frun tycker dock att de är asfula, när vi var på Nordiska på allmogen i våras (?) var hon oförstående för dessa kurviga underverk...
 

Tärnan

Cartier
Fina saker ni har..här kommer lite "bra ha prylar"
Dels en coca-cola box från 50-talet med tillhörande sandwichhylla, härligt patinerad samt 2 st Woody från första året i sin originalförpackningar (aldrig urpackade) samt ett hederligt knogjärn jag fick i pappa i födelsedagspresent. Den andra bilden visar en del ur min ipod/iphonesamling och den box jag pekar på är den mest eftertraktade öht. Första generation classic ipod med Jimi Hendrix ytterkartong. Vissa ipods kvar i obrutna förpackningar. Allt som har anknytning till Steve Jobs är av intresse egentligen.
thumbnail_20160729_122515.jpg

thumbnail_20160729_122616.jpg
 
Håller med. Ge mig en Jämtlandsbrud vilken dag som helst i veckan. Frun tycker dock att de är asfula, när vi var på Nordiska på allmogen i våras (?) var hon oförstående för dessa kurviga underverk...
Tycker hon? uppskattar hon endast moderniteter?
http://www.network54.com/Forum/594638/thread/1217844147/Lite+semesterbilder+m.+klockanknytning

"Han har valt att inte bry sig om armbandsur utan istället koncentrera sig på alla andra typer av klockor."
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tycker hon? uppskattar hon endast moderniteter?
http://www.network54.com/Forum/594638/thread/1217844147/Lite+semesterbilder+m.+klockanknytning

"Han har valt att inte bry sig om armbandsur utan istället koncentrera sig på alla andra typer av klockor."

Nejdå, hon är ännu mer inne på antikviteter än jag, företrädelsevis allmoge och smycken. Golvur är dock helt ointressanta tydligen...

Kul reportage från Höga Kusten!

Jag skulle för övrigt vilja ha ett tornur, har redan sett ut rätt plats!
 
Topp