• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

En klassisk fiollåda...
image.jpeg


Eller....?

image.jpeg

Fickplunta i större format, inkl glas.
 

Husse

Patek
Visst behövde man ingen ström till dessa?!
Dags att återskaffa detta till dagens iPhones? #patent
Kortfattad förklaring:
Kristallerna, ofta i halvledande(!) kaliumkarbid, reagerar på den högfrekventa radiovågorna och ombildar dessa till hörbart ljud, detta till en oerhört låg energiförbrukning. Att tänka på för framtiden för telefontillverkarna!
PS pappa och jag byggde en för länge, länge sen! DS
 

UncleBear

Panerai
Ok,
Tar mitt ansvar och förmedlar information från min svensk-engelska parlör från 1912. Klockan som är med är min Omega Seamaster från -56. Parlören är ovärderlig vid affärer utanför Sverige. Övertygad om bristfälligheter och språkbruk missgynnar affärerna så håll tIllgodo.
Det fonetiska hjälper dig till ett "flawless" uttal.
Översättningen för frågan; Hur mycket är klockan enligt nedan är en personlig favorit "How goes the enamy?"
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

:);):cigar:
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ok,
Tar mitt ansvar och förmedlar information från min svensk-engelska parlör från 1912. Klockan som är med är min Omega Seamaster från -56. Parlören är ovärderlig vid affärer utanför Sverige. Övertygad om bristfälligheter och språkbruk missgynnar affärerna så håll tIllgodo.
Det fonetiska hjälper dig till ett "flawless" uttal.
Översättningen för frågan; Hur mycket är klockan enligt nedan är en personlig favorit "How goes the enamy?"
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

:);):cigar:
Haha, aldrig hört den skämtsamma frågan, undrar om en engelsman hade gjort det? :)
 

Camo00

Patek
Ok,
Tar mitt ansvar och förmedlar information från min svensk-engelska parlör från 1912. Klockan som är med är min Omega Seamaster från -56. Parlören är ovärderlig vid affärer utanför Sverige. Övertygad om bristfälligheter och språkbruk missgynnar affärerna så håll tIllgodo.
Det fonetiska hjälper dig till ett "flawless" uttal.
Översättningen för frågan; Hur mycket är klockan enligt nedan är en personlig favorit "How goes the enamy?"
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

:);):cigar:
Hahaha!! "Pöng-tjû-ali..." :D
 
Topp