• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka och ring

jabla

Sarlacc
30 år gammal förlovningsring i vitguld gör att jag inte trivs med gulguld i mina klockor.

WP_20150310_002.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Min största oro med att förlova/gifta mig har på senare tid har varit just om hur ringen kommer matcha klockan.

Det är inga problem. Jag förklarade för min dam att jag ogillar att ha ring på mig och att den inte matchar min klocka. Klok som min dam är så låter hon mig göra som jag vill vilket är följande:

cFHTVsk.jpg


Titta noga på kossan ;)
 

Apansson

Torpare
Haha, vem fan SÄLJER sin Stanley Cup-ring?! Dårar. Coolt att äga hursom.
Bär ej ring i nuläget, men skulle välja en i platina om det blev dags, på något sätt känns det som att en guldklocka matchar bättre med en "vit" ring än vice versa.
 

Pistol_Pete

Panerai
Bär ej ring i nuläget, men skulle välja en i platina om det blev dags, på något sätt känns det som att en guldklocka matchar bättre med en "vit" ring än vice versa.

Jag har tänkt den tanken också....
Platina eller vitguldsring borde väl kunna funka med en gulguldklocka? Jag bär ingen ring i dagsläget men eftersom damen knorrar om att det borde göras något åt den saken, så kan det bli ett problem i framtiden.
 

paradis

Audemars
Tittade precis på Ebay på , Vem som säljer ? Hur mycket som helst, bara att välja ock priset ,några hundra kronor .Vet inte hur äkta dom här från TS är..........:eek: Vet också att dom är mycket dyra ,när dom är äkta ,ock med stenar.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Rosé och rödguld tillsammans, visserligen är bara den ena äkta guld men ändå ;)
Jag lägger inte direkt ner så mycket tid på stilen, så jag tycker inte att det ser illa ut tillsammans . Men om någon är av annan uppfattning får ni gärna informera mig, jag ser inte sånt själv!
DSC_1090.JPG
 

SSL

Audemars
Gräsliga. Men hade jag vunnit en så hade den fått stanna.

En ring kostar ca 150-200 tusen. Montreal gav ut klockor för längesen minns jag (minns att jag läst det)
 

paradis

Audemars
Hittade nu rätt sida, vilka ringar,riktigt vackert. Såg ett ex från Texas , 44,8 gr. ock 10ct. pris 12.000 USD...:)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Kollar man på pantbanksserierna på tv så verkar de ha en del sådana ringar. Självklart ovanliga, men finns att tillgå. De har väl bränt sina pengar helt enkelt. :)
STOR skillnad i lön på spelare och övrig lag personal. Klart materialaren säljer den ringen om det är knapert. Han får nog en hel del för den.
 
Topp