• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka på bröllop?

Ska man ha klocka på bröllop?


  • Totala väljare
    63
  • Enkät stängd .
P

Philippe Stern

Guest
Ska på bröllop snart. Ska man har klocka på bröllop? Jag vet att man inte ska ha armbandsur till frack. Jag tänker mer på att det kan uppfattas som oartigt att bära klocka då man inte ska ha "koll på tiden". Klädsel är kavaj. Om jag har klocka, ska jag ha min Aqunaut eller min Rolex Datejust II i stål?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Denna.
fanig_elakt_troll_klocka-rd1d1d57dc31e42e7a2461bdc46b37fab_fup1s_8byvr_324.jpg
 

Ponlarsson

Panerai
Eftersom klockan för många snarare är en accessoar, och en av få män enligt traditionen kan bära säger jag självklart.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ska på bröllop snart. Ska man har klocka på bröllop? Jag vet att man inte ska ha armbandsur till frack. Jag tänker mer på att det kan uppfattas som oartigt att bära klocka då man inte ska ha "koll på tiden". Klädsel är kavaj. Om jag har klocka, ska jag ha min Aqunaut eller min Rolex Datejust II i stål?

Lite bilder är aldrig fel :)
 

Whedda

Rolex
Ska på bröllop snart. Ska man har klocka på bröllop? Jag vet att man inte ska ha armbandsur till frack. Jag tänker mer på att det kan uppfattas som oartigt att bära klocka då man inte ska ha "koll på tiden". Klädsel är kavaj. Om jag har klocka, ska jag ha min Aqunaut eller min Rolex Datejust II i stål?


Dumheter!

Sätter man klädkod kavaj så har man redan anpassat formaliteten i den mån att man med gott samvete kan bära både dress eller sportklocka. Jag har absolut inget emot att bära aquanaut till kostym (vilket faktiskt är vad "kavaj" syftar till) men de mer konservativt lagda skulle nog tappa monokeln över något så otänkbart som gummiband till kostym.

Edit: Såg nu att det rörde sig om Aquanaut på stållänk vilket jag tror relativt få skulle se som något problem.
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Bumpar denna. Jag ska på bröllop i vinter där klädkoden är högtidsdräkt. Hur matchar jag bäst med klocka?
 
Senast ändrad:
Topp