Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klocka på dejt?

Diskussion i 'Diskussion' startad av JOADAT, 14 augusti 2015.

1. JOADAT
    Trådstartare

JOADAT Friends of KS

Jag har idag varit ute och lunchat med en dam. Nu efteråt började jag fundera på vad vi signalerar med våra klockor, första intryck osv. Rolex som härskar på forumet är ju välkänt för gemene man. Så hur gör ni vid t.ex. en dejt, tar ni värsta Rollen eller tonar ni ner det med en klocka som är svårare att värdera?

Jimpa gillar detta.
  2. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har på mig oavsett.. Folk får tycka vad de vill, jag kunde inte bry mig mindre.

Angeli, galácticon, Richie och 12 andra gillar detta.
  3. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Om damen dömmer dig efter din klocka så är det nog inte rätt dam för dig, tycker jag.

Angeli, Målarn, Oli och 12 andra gillar detta.
  4. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    När jag först träffade min flickvän så körde jag en pepsi gmt hela tiden.
    Hon brydde sig inte om den då, och hon bryr sig fortfarande inte om vad jag har på handleden. Om din dejt verkar bli intresserad av dig på grund av din klocka är det nog något som är lite fel.

Oli och yonsson gillar detta.
  5. JOADAT
    Trådstartare

JOADAT Friends of KS

Nej, hon verkar varken ha noterat eller brytt sig. Det var mer jag som började fundera på vad man ger för intryck. För dem som inte har intresset som vi har så kan det ju finnas förutfattade meningar som man kanske inte vill utsätta sig för.

dräpdrulle gillar detta.
  6. Wemb

Wemb Friends of KS

Om jag medvetet skulle tona ner eller välja bort saker och accessoarer som jag har så är det inte rätt kvinna för mig.

Kan inte förstå hur det ens kan spela roll.

gruby gillar detta.
  7. skoner

skoner Bonde

De flesta människor märker inte alls vad du har på handleden. Många bryr sig verkligen inte.

Point Blank, Räven och JohnDoe gillar detta.
  8. JOADAT
    Trådstartare

JOADAT Friends of KS

Då släpper jag detta!

9. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Helt rätt, tänk på att ditt deltagande på KS kan vara hotat
    Ärligt talat så är anställningsintervjuv ett tillfälle när man bör välja rätt klocka samt vid ev möten med soc, kronofogde och skattemyndighet.

Point Blank, Pigge, rillesnille och 4 andra gillar detta.
  10. gurta_g

gurta_g Stadsbo

Från:
    Linköping
    Har alltid valt klocka efter humör vid dejt, släktträffar, krogkvällar och liknande. Men i förrgår var jag på arbetsintervju, då valde jag aktivt att bära min speedmaster. Även om speedyn är ganska vanlig så kändes den mera "jante" än min rolex....Rätt eller fel, men jag fick jobbet ialf;)

Rearden, TiE, BadkarsPiraten och 14 andra gillar detta.
  11. Molgan

Molgan Stadsbo

En Speedy är precis rätt i Sverige, inte för mycket, men visar på god smak!

fc2 och Icaras gillar detta.
  12. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Glöm inte polisförhör och möten med frivården! Väldigt viktigt!

@JOADAT försök lyssna, vara närvarande, njuta av samvaron och fråga mycket om damen ist för att nojja över din klocka :) kanske dela med dig lite om din underliga böjelse att diskutera klockor med okända på worldwideweb!

Denke, demondave, Seikosthlm och 12 andra gillar detta.
  13. JOADAT
    Trådstartare

JOADAT Friends of KS

Tumme upp på det! "Nojjan" kom först efteråt när jag summerade hur "opposites attracts". :)

Gummo gillar detta.
  14. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Luktar hon gott? Garvar ni ihop? Är hon skön att ta i? Såna fall fria!

Skickar en faktura/
    Farbror Barbro

Point Blank, Denke, vonhall och 15 andra gillar detta.
  15. JOADAT
    Trådstartare

JOADAT Friends of KS

Var uppfriskande med en äldre MILF som hade både hjärna och driv! ;)

Seikosthlm, Ponlarsson, MariaE och 3 andra gillar detta.
  16. Thomas77

Thomas77 Bonde

Har varit på ett 50-tal dejter sedan 2013. Burit både Submariner och Daytona, ingen hona har noterat något. Jo förresten, en dam hade faktiskt en Omega och tyckte min Submariner var fin :)

Några av qvinnorna jag dejtat har jag idkat älskog med. Om detta berodde på Submarinern eller Daytonan låter jag vara osagt, kan inte heller svara på vilken modell som fått sliddjuren brunstiga. Här tar jag gärna emot andra forummedlemmarnas erfarenheter så jag väljer rätt Rolex på nästa dejt.

Samps, Seikosthlm, Hmmmm och 1 annan gillar detta.
  17. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Man kanske skulle prova att enbart sända klockan till dejten :confused:

Hmmmm och JEK gillar detta.
  18. Northbush

Northbush Torpare

Självklart ska man ha den klocka man trivs bäst med men det går inte att komma ifrån att klockor såväl som andra ting sänder signaler. Antar att om damen ifråga råkar ha låt oss säga en Speedmaster, grand seiko eller varför inte en orient royal star på första dejten så är det inte ett minus...
    Ingen lägger dom pengarna på dom klockorna utan att ha ett intresse. Skulle hon däremot ha en michael kors eller för den delen en tag heuer quartz (med risk för att bli hatad) så är det varken av eller till... Att välja flickvän/fru efter klocka är ju korkat men det är ju alltid kul om ett intresse finns. Nu kanske det finns klockintresserade damer som gillar michael kors men dom lär ju inte vara många...

19. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Kalla mig ytlig, men mitt motto är Always Dress to Impress! Sedan så kan det innebära olika saker vid olika tillfällen, ibland kan en t-shirt med tryck vara bästa sättet att ge ett bra första intryck. Angående dejter så skiter jag egentligen i om hon lägger märke till klockan eller inte, men damerna jag dras till brukar lägga märke till och ge komplimang oftare än inte. Men jag är likadan åt andra hållet, stort plus om damen kvällen till ära har ett par fina skor och dyr handväska. Har för övrigt även stött på damer som burit rolle på dejt också.

weeklund gillar detta.
  20. Bjudko

Bjudko Stadsbo

En polare brukade ha Musse Piggklocka på sig när han jobbade på elgiganten, barnen gillade det och deras morsor gillade honom =)

Gunnar, Point Blank, Denke och 6 andra gillar detta.
  21. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Mr No Limit gör vafan han vill!

On topic så kör jag alltid guld med diamanter, för sånt gillar de flesta unga kvinnor.

Mudfold, joca, Luckyluciano och 4 andra gillar detta.
  22. Equilibrium

Från:
    Island
    Musse Pigg är alltså ngt av en pussy magnet hmm....det är noterat !

Point Blank och Bjudko gillar detta.
  23. Kairo

Kairo Friends of KS

Bryr mig inte. Har på mig vad jag vill.

24. Chami

Chami Friends of KS

Valet av klocka spelar nog mindre roll
    Men sitter du och uppdaterar KS var 3e minut kan det bli knepigare ;)

eriksson850 och mega gillar detta.
  25. Leksaksmannen

Leksaksmannen Torpare

Här är några fraser för er som tycker damerna uppmärksammar era klockor för lite:
    "Shit vad trött i armen jag är, jag bytte från läder till stållänk på min ROLEX igår."
    "Oj, där var det nära att jag slog i min ROLEX mot kanten...eller förresten, nej det hade ju inte spelat någon roll för den är supertålig."
    *Pekar på olika saker med utsträckt arm så att klockan syns...framför damens ansikte*
    "Vill du låna mina Ray Bans, tänkte om du blädas av solkatter från min GULDROLEX."

Gunnar, Kasper, mega och 8 andra gillar detta.
  26. mattande

mattande Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!

Från:
    Hälsingland
    Hade ingen klocka på mig när ja träffade min sambo. Nu har hon en rolle.. :D

Denke, MariaE och JOADAT gillar detta.
  27. Equilibrium

Från:
    Island
    Haha så kan det gå, man försöker ju alltid mer eller mindre medvetet locka ned fler i det bottenlösa träsket

28. Molgan

Molgan Stadsbo

Detta är ett ickeproblem.
    Känner man att det är viktigt att deklarera värdet runt sin handled när man är ute på dejt känns det mest som att man försöker överskugga andra svagheter :)

Hmmmm och Luckyluciano gillar detta.
  29. China

China Guest

Om bruttan bryr sig mer om klockan än dig själv, dra....

Jakobb gillar detta.
  30. Equilibrium

Från:
    Island
    Så länge tricket fungerar är det inte ett ickeproblem ;)

Molgan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield