• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka på sig under träningspass?

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Undviker också helst klocka på gymmet men vafan lunchgym GTG med KS are på valfritt SATS i centrala Sthlm. Så kan vi ge "passning" en ny innerbörd. Varning för skumma blickar från övriga när vi står och håller varandras klockor mellan seten.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Har alltid klokke på armen;)
Har ingen bilder fra gymmen, men tennis brukes klokkene hyppigt.
[I[/IMG]

Min designerade tennisklocka
S0zcmJS.jpg


Funkar även på gymmet
MWTbyDk.jpg
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Garmin i löpspåret, körde min Seiko (billig dresser) på gymmet i många år men lyckades spräcka glaset så den får inte följa med längre. Min Oris är så bräcklig så den får absolut inte följa med någonstans där det är mycket svett, vatten eller tuffa verktyg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tjena

jag har klockan med mig in på gymmet av den anledningen att jag inte vill ha den i skåpet.
Tränar inte med den på men har den med mig in i själva träningslokalen. Tränar oftast efter jobbet och har därför klockan med mig in på gymmet.

/M
 

joey

Cartier
Har löptränat och gymmat otaliga gånger med både Panerai (automatiskt) och Oysterquartz. Vid ett oplanerat träningspass fick även Royal Oaken vara på. Alla mina klockor har fått sitta på armen när jag cyklat dagligen (transportcykling på asfalt och grus, inte downhill). Att behöva dalta med sina klockor känns för mig väldigt avlägset samtidigt som jag absolut inte är vårdslös med dem.

Jag kan även tillägga att jag sett en köra Rado Ceramica på gymmet.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Om man har en PT / coach man litar oändligt mycket på skulle man kunna låta den personen hålla den älskade ägodelen under de övningar som kräver detta?

Förstår inte om det var en fråga eller inte men ja det skulle jag göra. Tror dock inte att jag som pt skulle orka med daltande fram och tillbaka mellan övningar. Skulle någon be mig passa ens klocka så skulle jag passa den under hela passet.
 
Klockor är ju såklart till för att anvädas, men det beror väl lite på vad det är man tränar. På t ex en springrunda eller i simhallen kör jag alltid med klocka, men kanske inte när det skall tränas crossfit eller boxing, då är den bara är otymplig.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
:) Strängarna är lite nyare iaf får man hoppas.

Tycker inte om känslan med dämpare.
Man tappar fingertoppskänslan, körde lite med det när man var yngre o testade fram o tillbaka.

Hehe jadå... Det funkar väl OK. Bra resque från baslinjen men får ej så bra tryck i slagen dsv. Man får spela tråkigt mao
 

Erik1

Patek
2-Faktor
G-shocken i sitt rätta element? Oskönt på handleden dock.. Sveriges bästa gym beläget i Uppsala fö. enda nackdelen med att man lämnade staden.
2014-07-10 19.46.13-2.jpg
2014-07-20 20.06.17.jpg
 

SJ Smythe

Cartier
Brukar med jämna mellanrum ha speedmaster på nato under löppass. Inga problem, men ska erkännas att den inte är den mest lättavlästa klockan under löpning för att kolla tiden.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Träningsformen är gym, och givetvis sitter en G-shock på armen. Den bästa träningsklockan eftersom man skiter fullständigt i om man slår i den någonstans eller svettar ner den!
 

Untitled

Omega
Kör SKX007 under träning, mest för att den ska få användas. Funkar om man inte har natot för tight, tar av den om jag kör kettlebell och ibland vid frivändningar beroende på hur tungt det är.
SKX007.jpg
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Har repat länken duktigt på en (lite mindre fin) klocka när jag lyfte skrot. Manipulera stålvikter mm. Är inget jag rekomenderar med klockor, blir rätt djupa jack. Nuförtiden kör jag en plast casio "hipster". Billig, lätt och enkel att använda!
 
Topp