Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

klocka Quartz

Diskussion i 'Vintage' startad av Louise87, 24 februari 2016.

1. Louise87
    Trådstartare

Louise87 Torpare

20160224_224934.jpg 20160224_230242.jpg Hittade nyss i ett skåp när jag rensade. Antagligen min svärfar som lämnat kvar. Någon som vill berätta lite om den? Står quartz på urtavlan.

2. San15

San15 Bonde

Från:
    Medelpad
    Ja det finns nog inte så mycket att säga, en quartz klocka utan märke.

BoEtt gillar detta.
  3. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Står det något mer på baksidan?

4. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Ser ut som en budgetklocka från 80/90-talet och i dessa brukar det för det mesta sitta en fin lite Japan och de går nästan aldrig sönder så det är bara att ha i ett 377 batteri och testa.

Jag kan dock ha helt fel och i värsta fall sitter det en Kines och de fungerar aldrig efter alla dessa år.

5. Louise87
    Trådstartare

Louise87 Torpare

Bara såhär. :/ ursäkta min okunnighet. Är det bortskänkesmaterial eller sparamaterial, håller på att rensa :)
    1456353984079.jpg

6. Louise87
    Trådstartare

Louise87 Torpare

Jaha, tack :) skönt att veta :)

7. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Du kan se en liten inbuktning bak och det är bara att sätta i något som passar och bända upp.

Fungerar den kan du kanske få 60kr för den på Tradera men 40kr är mer rimligt. :)

8. Louise87
    Trådstartare

Louise87 Torpare

Då hamnar den i bortskänkeshögen ;) Tack så mycket gör hjälpen :)