• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka som morgongåva

emmalinnea

Breitling
CaptainOats skrev:
emmalinnea skrev:
ingen oris föllmig i smaken,men jag hittade ett märke till bulova är det nått?

Verkar som du är ute efter det som ser lyxigt ut i designen.
Problemet är att ofta taskiga märken som spelar på detta och gör klockor som ser fina och blanka ut men är av dålig kvalite och dassiga urverk.

finns det ingen som ser lyxig ut och är både billig och bra då? :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
emmalinnea skrev:
CaptainOats skrev:
emmalinnea skrev:
ingen oris föllmig i smaken,men jag hittade ett märke till bulova är det nått?

Verkar som du är ute efter det som ser lyxigt ut i designen.
Problemet är att ofta taskiga märken som spelar på detta och gör klockor som ser fina och blanka ut men är av dålig kvalite och dassiga urverk.

finns det ingen som ser lyxig ut och är både billig och bra då? :)

Nej det tycker jag inte, samma sak som med bilar.
Billig lyxig och snygg, njee funkar inte riktigt.

Ett tips är iaf att strunta i modemärken som många redan sagt och lyssna på tipsen här om du vill ha en klocka som håller länge och är bra.

Tissot, hamilton, seiko mm finns mycket att välja på.
Du fick några bra länktips ett par inlägg ovan, kika där om du hittar något fint.

Mvh
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Trådar som den här gör det kul att driva detta forumet!
Blir ju nästan tårögd över att se hur hjälpsamma ni är.

@emmalinea
Jag hoppas att du hittar det du/ni söker. Lyssna på rösterna som talar för en mekanisk klocka, helst automatiskt.
Det är något helt annat, och KÄNNS helt annat. Man får tänka på att detta är något ni förhoppningsvis ska ha som minne väldigt lång tid - då är det kvalitet som gäller.

...med det inte sagt att quartz är dåligt, men det når aldrig ända fram. På något vis.
 

max

Dancing Queen
emmalinnea skrev:
finns det ingen som ser lyxig ut och är både billig och bra då? :)
Lite som att leta lyxbil för 50000kr, det finns uppfräsade hyundaier men det blir liksom inte bra, de ser kanske halvfräsiga ut på bild men inte i verkligheten.
Föreslår att ni tar en klockrunda på stan och kikar runt lite, klockor har en tendens att inte alltid se ut som på bilder. Tyvärr är seiko sarb osv svåra att hitta men utbudet ni finner kan ändå hjälpa till att bringa klarhet i åt vilken riktning ni vill.
 

Itson

Omega
max skrev:
emmalinnea skrev:
finns det ingen som ser lyxig ut och är både billig och bra då? :)
Lite som att leta lyxbil för 50000kr, det finns uppfräsade hyundaier men det blir liksom inte bra, de ser kanske halvfräsiga ut på bild men inte i verkligheten.
Föreslår att ni tar en klockrunda på stan och kikar runt lite, klockor har en tendens att inte alltid se ut som på bilder.

Klart att en klocka för 5k inte står sig mot en för 50k, den bör inte göra det i alla fall. Allt är dock relativt. Personligen tycker jag att det finns rätt många klockor som passar hennes beskrivning och hennes behov.

Edit: Inget illa menat :oops:
 

max

Dancing Queen
Itson skrev:
Klart att en klocka för 5k inte står sig mot en för 50k, den bör inte göra det i alla fall. Allt är dock relativt. Personligen tycker jag att det finns rätt många klockor som passar hennes beskrivning och hennes behov.
Ursäkta att jag var otydlig, de ovan angivna exemplen är väldigt bra klockor, det jag syftade på var främst bulova och liknande klockor som ser fräsiga ut på bild men faller ganska platt när man får hem dem.
Tack för påpekandet såg nu att min tidigare post lätt kunde läsas annorlunda än det jag tänkt mig.
 

Itson

Omega
max skrev:
Itson skrev:
Klart att en klocka för 5k inte står sig mot en för 50k, den bör inte göra det i alla fall. Allt är dock relativt. Personligen tycker jag att det finns rätt många klockor som passar hennes beskrivning och hennes behov.
Ursäkta att jag var otydlig, de ovan angivna exemplen är väldigt bra klockor, det jag syftade på var främst bulova och liknande klockor som ser fräsiga ut på bild men faller ganska platt när man får hem dem. Tack för påpekandet såg nu att min tidigare post lätt kunde läsas annorlunda än jag tänkt mig.

Saker misstolkas ibland, förstår vad du syftar på.
 

emmalinnea

Breitling
Någon som kan hitta någon med läderband på till mig iallafall det var ju kanon snyggt, finns det någon med äkta guld så thjoa till :)

Jätte bra tips jag fått av alla! försöker ta in allt men det tar nog ett tag innan jag vet vad jag ska välja överhuvudtaget tur att det är 4,5 månad kvar till bröllopet! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
emmalinnea skrev:
LIte fina klockor enligt mig finns det något som är värt att köpa tror ni? Ni ser iallafall vad jag har för stil :)

Med risk för att låta dryg: Släpp fakeguldet för sjutton! Det är jämförbart med en handväska i fuskläder. Alla ser att det är ett imiterat material och det ser plastigt ut, inte lyxigt ut. Om du är ute efter en klocka med lite mer färg i, välj en med färgad urtavla, eller många blanka partier.
 

emmalinnea

Breitling
yonsson skrev:
emmalinnea skrev:
LIte fina klockor enligt mig finns det något som är värt att köpa tror ni? Ni ser iallafall vad jag har för stil :)

Med risk för att låta dryg: Släpp fakeguldet för sjutton! Det är jämförbart med en handväska i fuskläder. Alla ser att det är ett imiterat material och det ser plastigt ut, inte lyxigt ut. Om du är ute efter en klocka med lite mer färg i, välj en med färgad urtavla, eller många blanka partier.

Skrev nyss att jag letar efter äkta guld nu :)
Väskor är jag väldigt noga med så jag förstår liknelsen :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Äh vad fan gå all in som jag och hustrun ;)

5915E00D-ABBE-4029-9350-AEFDBAE1E0C5-4622-0000096ABC0902A2.jpg
 

max

Dancing Queen
Sarb062... Jag veeet han vill ha svart urtavla men va tusan hehe

SARB5.jpg


Hamilton thin-o-matic (säljs inte på länken på bilden som standard, men fin klocka är det)

648833d1331438790-small-classic-dress-watch-38mm-6-wrist-img_6502.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tycker du skall köpa en sådan här, fingrade på något liknande som Jaganata hade och den kändes verkligen prisvärd. Vet att den redan varit uppe men tyckte det var läge att påminna!

E0C67681-1BC9-47C6-87DA-1E49A4B493E0-4559-00000A2B40781801.jpg
 

Itson

Omega
[quote="CaptainOats"
Sakta men säkert ;)
Snart sitter du med 80talisten molle o yonsson, myser fikar med längd och jämför MM300 ![/quote]

Väl talat :D
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tror egentligen du får leta modell på egen hand, men vi kan hjälpa dig att styra till "rätt" märken. Undvik att köpa klockor från kända mode/klädes-märken.

Klockor från Certina, Longines, Tissot, Oris, Hamilton och Seiko är alltid bra grejer. Sök på dessa märkens modeller och köp de du tror passar dig och snubben din.
 
Jag är rätt så säker på att en användare som skrivit endast 17 inlägg (i denna tråd) för snart ett år sedan inte kommer svara dig.
/Trevlig forum-medlem

Ärligt talat tänkte jag inte på inläggs-räknaren! (Vem tänker på sådana detaljer när det kryllar av klockbilder!? ;)) Risken är stor att din analys är helt riktig, men jag är en optimist och får väl hoppas på att vederbörande är som jag, det vill säga en som gärna registrerar sig på forum men besöker vissa av dem sparsamt. Om inte annat har jag rört om i forumet lite!
 
Senast ändrad:
Topp