• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till flickvännen

Jag är på jakt efter en klocka till flickvännen, men hon är så sjukt kräsen att jag har svårt att hitta något bra.
Så tänkte att kanske kan gamla goda klocksnack hjälpa till att hitta något?
Hon har gärna något i dressat stuk typ omega/certina/tissot förtjänstklockor.
Krav:
Material: Rostfritt (inget pläterat skit)
Urtavla: Stavindex UTAN sekundindex (tydligen väldigt viktigt)
Komplikationer: Datum och gärna dag.
Urverk: vad som helst.
Storlek: 35-40mm max
Pris: 0-2000kr ish

Tack på förhand!
 

Greven

Audemars
Förslag nedan. Inom budget. Dock kanske för liten än önskad storlek? 33mm.
Skärmavbild 2015-10-11 kl. 21.11.36.png
 
Senast ändrad:

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Inom din budget kan det vara svårt att hitta en bra klocka i dressat stuk till en kräsen flickvän (förutsätter att hon vet att CK, Michael Kors, Gant, etc är bara skit). Kan du höja budgeten något blir det nog lättare..
 

Rolfex

Omega
Jag är på jakt efter en klocka till flickvännen, men hon är så sjukt kräsen att jag har svårt att hitta något bra.
Så tänkte att kanske kan gamla goda klocksnack hjälpa till att hitta något?
Hon har gärna något i dressat stuk typ omega/certina/tissot förtjänstklockor.
Krav:
Material: Rostfritt (inget pläterat skit)
Urtavla: Stavindex UTAN sekundindex (tydligen väldigt viktigt)
Komplikationer: Datum och gärna dag.
Urverk: vad som helst.
Storlek: 35-40mm max
Pris: 0-2000kr ish

Tack på förhand!
Jag köpte faktiskt en Momentum till frugan, hon bara älskar den, röd sportig hög kvalité och vilken lume om hon dyker, mjukt härligt gummi armband 39mm. Nu ligger Hennes Omega och dammar ett bra tag. En klocka inte alla tjejer har gillar min fruga. Lycka till!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Inom din budget kan det vara svårt att hitta en bra klocka i dressat stuk till en kräsen flickvän (förutsätter att hon vet att CK, Michael Kors, Gant, etc är bara skit). Kan du höja budgeten något blir det nog lättare..
Precis, man kan inte vara kräsen för 2000:- det bara går inte. Så nu är det för dig fråga om att bumpa eller dumpa.
För att nu inte låta överdrivet pessimistisk skall jag ge dig ett förslag. Om du bumpar upp budgeten till 2595:- kan du köpa den här.

Knut Gadd Noni.
image.jpg
 
Senast ändrad:
Inom din budget kan det vara svårt att hitta en bra klocka i dressat stuk till en kräsen flickvän (förutsätter att hon vet att CK, Michael Kors, Gant, etc är bara skit). Kan du höja budgeten något blir det nog lättare..
Klart är det så, är man inte intresserad av klockor kan jag dock inte tycka att de nämnda är skit (dock är de skit för vad man betalar för dem). Skulle vara kul med typ Seiko/tissot eller liknande! Budgeten lär tyvärr inte bli höjd här.
 
Precis, man kan inte vara kräsen för 2000:- det bara går inte. Så nu är det för dig fråga om att bumpa eller dumpa.
För att nu inte låta överdrivet pessimistisk skall jag ge dig ett förslag. Om du bumpar upp budgeten till 2595:- kan du köpa den här.

Knut Gadd Noni.
image.jpg
Hehe ;) hittar gärna något vintage/beg så det kommer nog gå någon gång (om tusen år typ). Tycker sj inte gadden är snygg, och inte hon heller, så den flyger inte tyvärr!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hehe ;) hittar gärna något vintage/beg så det kommer nog gå någon gång (om tusen år typ). Tycker sj inte gadden är snygg, och inte hon heller, så den flyger inte tyvärr!
Var för snabb att läsa igenom preferenserna, såg först nu att hon inte ville ha "pläterat skit".
Nej vem tusan vill få en pläterad bajskorv i födelsedagspresent ? Då får man nog leta upp ett annat forum :hilarious:
 

F-L-P

Panerai
Edit: missade att det inte fick vara sekund index... kommer inte på nåt då.

spräck budget:
Nomos orion 33mm behövs inte större pga långa bandhorn och stor tavla. så funkar det även om två år när modet med 40mm klockor på kvinnor slutat gälla.
orion_33_rose_raum01.jpg

cirka 15k...
 
Vi strosade idag kring i gbg och hittade till sist en som var till damens belåtenhet! Hon stod ut med att där var två siffror och att där iaf bara var timindex och inga sekunder!

Skagen Anita Multifunction
image.jpeg
 
Topp