Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klocka till frun

Diskussion i 'Diskussion' startad av hazzzard, 5 februari 2015.

1. hazzzard
    Trådstartare

hazzzard Torpare

Från:
    Karlstad
    Tänkte kolla om ni har något bra tips till en nybliven medlem.
    Förutom att jag själv letar lämplig kostymklocka ska jag även köpa en klocka till min fru. Då hon egentligen inte har något speciellt klockintresse, har hon hittills nöjt sig med högst ordinära klockor runt 1000 lappen.
    Jag tänkte nu överaska med något bättre.
    Hon är en aktiv idrott och hästtjej samtidigt som klockan ska passa lite striktare "affärsklädsel på kontoret".
    Budget runt 15-20000 kr, gärna begagnad.

Tack på förhand.

2. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    DJ? I någon trevlig tappning? :)

3. Mike

Mike Stadsbo

Från:
    Stockholm
  4. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
  5. Rookie

Rookie Borgare

Lätt DJ eller date! Det är två riktigt fina modeller som passar fint på damer.

6. hazzzard
    Trådstartare

hazzzard Torpare

Från:
    Karlstad
    Hejsan
    Tack för snabbt svar. Har nog redan bestämt mig för en Rolex efter era tips :)
    Har inte tänkt på att även en herrmodell kan passa en dam. För visst är det nästan snyggare med en "herrmodell" än de mindre dam modellerna? Ska försöka luska ut på något sätt om hon gillar den looken på klocka.

7. Mike

Mike Stadsbo

Från:
    Stockholm

Absolut mycket snyggare med de mindre herrmodellerna. Håller dessutom värdet bättre än dammodellerna och är mer lättsålt om man skulle vilja ha något annat i framtiden. Köper du exempelvis en Datejust har du dessutom fördelen att du kan låna den själv ibland. Passar alldeles utmärkt som kostymklocka. :D

8. hazzzard
    Trådstartare

hazzzard Torpare

Från:
    Karlstad
    Är ganska oerfaren på det här med klockor. Köpte min seamaster för en sådär en 12-13 år sedan och har vart väldigt nöjd med den. Tycker den passar in lite överallt och eftersom jag använder den jämt måste jag säga att den är väldigt stryktålig.
    Saknar dock en kostymklocka och det kan ju faktiskt vara en jättebra ide att låna frugans de gånger man vill ha den stilen.
    Kan den här va något eller vad ska man tänka på?
    http://www.blocket.se/kronoberg/Rolex_Oyster_Perpetual_Datejust_Herrur_58550518.htm?ca=7&w=3

9. par

par Friends of KS

Ge henne nått billigt och lägg resten på klocka till dig själv;)

10. Mike

Mike Stadsbo

Från:
    Stockholm

Den klockan är faktiskt ett bra alternativ enligt mig. Speciellt med box och papper vilket inte är så vanligt. Har ju några år sen senaste service men det är ändå positivt att det finns en servicehistorik.
    Börja med att plöja den här tråden. Där finns massor av bra information och bilder på både nyare och vintage varianter:
    http://klocksnack.se/threads/datejust-och-date-tråden.6866/

11. hazzzard
    Trådstartare

hazzzard Torpare

Från:
    Karlstad
    Den var tyvärr borta idag när jag skulle ringa på den. Någon som vet nån till salu? Hon gillar inte guld så stål med tex vit urtavla skulle passa fint.

12. Taxman

Taxman Friends of KS

Jag har också en fru som gillar idrott, hästar och en allmänt aktivt fritid. När jag skulle köpa henne en klocka blev det en Omega SMP Midsize eftersom den fungerar både som sportklocka och på kontoret. Dessutom är den rejält vattentät och kan hänga med på (nästan) alla typer av aktiviteter.

Min klockjakt kan du följa här. http://klocksnack.se/threads/hjälp-med-present-till-frun.27919/

13. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Bästa förslaget hittills är en Rolex Air-King

14. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Rolex datejust är ett mycket bra val. Annars tycker jag även denna Omega Seamaster Mid-size sitter riktigt bra på tjejer.

15. hazzzard
    Trådstartare

hazzzard Torpare

Från:
    Karlstad
    Den är ju jättefin men alltför lik min egen Seamaster :)
    Nån som har kolla på Chrono24, kan man lita p säljare där?

16. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag är väldigt svag för speedmaster lady.
    Finns massor med kombinationer.
    Denna ligger på kaplans i morgon för 16.000kr
    /j
    image.jpg

Rozzy och MariaE gillar detta.
  17. hazzzard
    Trådstartare

hazzzard Torpare

Från:
    Karlstad
    Tycker ni att en rolex dj lady är för liten? Hon har smala handleder och de flesta klockor hon köpt själv har vart ganska små.

18. ThomasG

ThomasG Bonde

Jag tycker att herrmodellerna normalt sett är snyggare, men det viktiga är ju ändå att din fru ska trivas med den! Så gå för en storlek du vet att hon gillar :)

19. Taxman

Taxman Friends of KS

Den är ju ganska liten (28mm?) så det blir ju inte så sportigt. Vet inte om det känns helt 100 till idrott och häst men då får hon väl ta av den.

Just det var skälet till att jag valde en dykare. Den kan vara med på allt.

20. MaziK

MaziK Friends of KS

Jag köpte en Omega aqua terra 38.5mm riktigt fin. Passar till allt mer eller mindre.

Bör gå att hitta en sådan inom din budget (kanske quartz dock)

Köpte en Casio till henne för när hon är i stallet.

21. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
  22. ThomasG

ThomasG Bonde

Sant, ska det även vara sportigt så känns en dj lady rätt liten.

23. hazzzard
    Trådstartare

hazzzard Torpare

Från:
    Karlstad
    vad skiljer en speedmaster lady mot en vanlig speedmaster? den var faktiskt snygg

24. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

En dam DJ är ju mer elegant än en herr men de sistnämnda är ju då mer sportig

Man gillar detta.
  25. hazzzard
    Trådstartare

hazzzard Torpare

Från:
    Karlstad
  26. Man

Man Borgare

Mårtenssons ur Brookfield