• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till frun

droscar

Omega
Upcoming födelsedag och vad kan vara bättre än en klocka? Letat runt lite, setup med pärlemor och stenar har känts lockande, kikat på vit aqua terra men f.n. ligger vit planet ocean bäst till.
Sitter någon inne med andra förslag? Kanske rent av presterat ett lyckat köp i liknande läge?
Tacksam för input!
Mvh
Oscar
 

max

Dancing Queen
Prisbild?
Slänger in denna sålänge :D
PC-Jocke-Stainless-Rolex-Yachtmaster.jpg
 

max

Dancing Queen
Barda skrev:
You like the YM Max! Grym damklocka måste jag hålla med om.
Annars:
Cartier Santos? Lite annorlunda från PO och DJ men fantastisk i min mening...
hahaha jag ska sluta, är lite insnöad på den som damklocka... nån gång skall jag göra plats i ekonomin för att köpa en åt frugan!

Får väl slänga in lite fler för att inte låta allt för insnöad :D

longines-conquest-creamic-front.jpg

BREITLING%2BColt%2B33.jpg

DSC_3671.jpg
 

droscar

Omega
Yacht-mastern är grym men kanske svår klämma in inom budget på 25-30 k. Bratten lite liten, typ 30 mm? Rund boett skall det nog vara, har också kikat på orisen som fyller delar av specen.
 

Evilananas

Breitling
2-Faktor
Köp en Santos! Kom hem med min för ett par dagar sen och tjejen sa direkt att den var hennes. Jo tjena...

Tycker att man kan lämna pärlemor och stenar till modeuren (men respekterar självklart andras åsikter). Satsa på nåt klassiskt och stilrent. (Sen är det ju ganska inne med kvadratiskt och länk för tjejer/damer.)
 
V

Viggen

Guest
Morsan vill sälja sin guld Tissot i 18k. Det är en sådan där liten kvadratisk sak. Skall ta ett par foton på den ochh lägga upp den här på KS för att se om någon är intresserad.
 

POO

Panerai
Om den bättre hälften inte använder klocka var dag och inte har ett överdrivet intresse kan det vara en ide att skippa pärlemor och diamanter så man kan använda klockan själv emellanåt...typ en DJ.
 

AndyK

Cartier
Tag Heuer har en del snygga damklockor. Både Formula 1, Aquaracer och Monaco finns i snygga damvarianter.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Evilananas skrev:
Köp en Santos! Kom hem med min för ett par dagar sen och tjejen sa direkt att den var hennes. Jo tjena...

Tycker att man kan lämna pärlemor och stenar till modeuren (men respekterar självklart andras åsikter). Satsa på nåt klassiskt och stilrent. (Sen är det ju ganska inne med kvadratiskt och länk för tjejer/damer.)
Bara att köpa en till (lite mindre)... :D
 

AndyK

Cartier
droscar skrev:
Yacht-mastern är grym men kanske svår klämma in inom budget på 25-30 k. Bratten lite liten, typ 30 mm? Rund boett skall det nog vara, har också kikat på orisen som fyller delar av specen.
Quartz eller automat?
 

carlanton

Audemars
MIn tjej har denna:

143ke29.png


Finns med svart och vit urtavla också, men rosa är riktigt snygg i verkligheten. Kanske lite utanför budget, men om begagnat är ett alternativ går det kanske att hitta en för 30'.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
carlanton skrev:
MIn tjej har denna:

143ke29.png


Finns med svart och vit urtavla också, men rosa är riktigt snygg i verkligheten. Kanske lite utanför budget, men om begagnat är ett alternativ går det kanske att hitta en för 30'.

Riktigt fin, färgen är verkligen tjejig! Skulle passa bra på min tjej, synd bara att det inte finn budget för det just nu.
 

AndyK

Cartier
JakobZ skrev:
carlanton skrev:
MIn tjej har denna:

143ke29.png


Finns med svart och vit urtavla också, men rosa är riktigt snygg i verkligheten. Kanske lite utanför budget, men om begagnat är ett alternativ går det kanske att hitta en för 30'.

Riktigt fin, färgen är verkligen tjejig! Skulle passa bra på min tjej, synd bara att det inte finn budget för det just nu.
+1

Gillar inte Rolex normalt, men som damur var denna väldigt trevlig.
 

Barda

Cartier
carlanton skrev:
MIn tjej har denna:

143ke29.png


Finns med svart och vit urtavla också, men rosa är riktigt snygg i verkligheten. Kanske lite utanför budget, men om begagnat är ett alternativ går det kanske att hitta en för 30'.
Den där tycker jag är riktigt bra avvägd! Tjejig men 'robust'
 

droscar

Omega
Storleksmässigt får det nog vara runt 35-37 mm, (så jag kan ha den ibland). Kikat lite mer mot vit eller silvertavlad DJ.
 

Rivalen

Rolex
Hublot Ladies Qurtz i vithuld med diamanter. Den går väl upp mot 35k, men det finns ju andra modeller i stål t ex och då sjunker priset rejält.

$(KGrHqR,!hwF!RqGHOL+BQMoRyWe-g~~60_3.JPG
 

Frele

Cartier
Bumpar den här tråden. Börjar dra ihop sig till födelsedag för flickvännen och jag tänkte köpa en klocka. Har en studrntbudget så 1500-2000 är vad jag tänkt spendera. Hon är förtjust i aqua terra serien. Någon som har förslag?

Väl mött!
 

Dr Stein

Cartier
MIn tjej har denna:

143ke29.png


Finns med svart och vit urtavla också, men rosa är riktigt snygg i verkligheten. Kanske lite utanför budget, men om begagnat är ett alternativ går det kanske att hitta en för 30'.

Så jäkla snygg! Sån vill jag köpa till min tjej. Måste bara få henne att börja använda klocka först.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Bumpar den här tråden. Börjar dra ihop sig till födelsedag för flickvännen och jag tänkte köpa en klocka. Har en studrntbudget så 1500-2000 är vad jag tänkt spendera. Hon är förtjust i aqua terra serien. Någon som har förslag?

Väl mött!

inte alls aqua terra men ack så snygg och prisvärd: seiko skx009 på jubilee-länken. glänser fint och fina färger :)
 
Topp