• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till idrottslärare

Malte

Omega
Dejtar en idrottslärare. Hon har redan fått låna några av mina klockor men vågar inte ha dem på lektioner osv.

Förslag på ngt kul och prisvärt att överaska med? En casio eller liknande känns väl mest rätt pga ändamålet.

tack på förhand.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Håller med om Seiko som har en massa modeller och bra kvalitet. Kanske en baby G-Shock annars?
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Som före detta idrottslärare så säger jag G-shock.
Gärna en med lite olika trevliga funktioner.

Annars så körde jag faktiskt på det mesta själv. Både nytt och vintage när jag var aktiv. Tog dock av mig klockan om jag visste att det var risk att skada den om jag körde något mer ömtåligt.
 

tissoter

Audemars
Aerospace eller G-schock, har själv sneglat mycket på att köpa en gulfmaster. Den är ju för jävla cool.
 

Malte

Omega
Fy vanlig blev larvigt många att kolla på. Jag har själv ett par men vill nog att hon ska få en "tjejig" då hon är ganska cool ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns ju massvis av roliga g-shocks, kolla hemsidan. Finns versioner med blåtand och notifiering av sms/samtal mm men en baby-G är nog lämpligast. Kör hårt!
 

Malte

Omega
Det får bli en "baby". Hon är smal och kort... :)
Vilken tycker ni:
BG-6901
eller
GMN-691
eller
BLX-100-7BER
 

almeyero

Panerai
Körde G-Shock när jag var idrottslärare, skitsmidigt med tidtagning. Nu är jag "klassrumslärare" och varierar mellan allt möjligt men G-Shocken är populärast bland eleverna som tycker det är coolt att den kan lysa. :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En Swatch kanske? Lätt och smidig. Finns i roliga färger och vissa designade av konstnärer.
 

Malte

Omega
Blev denna.
 

Bilagor

  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    27.7 KB · Visningar: 61
Topp