• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till min man

Msthlm

Breitling
Hej

Snubblade in här när jag leta present åt min man. Några tips på klocka under 15 som är sportig men fungerar med kostym på jobbet. Jag tror han vill ha automat men är inte säker.

Tack för hjälpen
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Välkommen hit!
För den budgeten finns många fina ur, titta t.ex. på Sinn eller kanske någon snygg vintage Omega?
 

Msthlm

Breitling
Snabba svar! Gillar inte Longines min klocka var en sån och funka dåligt. Sinn är inte typen tror jag, mindre plotter vill jag ha
 

Icaras

Rolex
Snabba svar! Gillar inte Longines min klocka var en sån och funka dåligt. Sinn är inte typen tror jag, mindre plotter vill jag ha
Finns inte så farligt mycket mer under 15 än det, förutom möjligtvis Glycine och Oris. Såvida du inte kan tänka dig begagnat.

Vad var felet med din Longines?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Omega SMP "Bond" för ca 10k eller lika gärna en Certina DS Action för runt 5k o ta resten av pengarna till något annat kul :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
En klocka som kommer att göra succé är garanterat en Oris Diver Sixty Five! Finns även många andra Oris som ligger i den prisklassen du är ute efter.

Oris Diver Sixty Five
Oris-Divers-Sixty-Five-5.jpg


Länk till uret.se där har du flera klockor att välja på!
http://www.uret.se/oris-c-75.html

 

marw

Panerai
2-Faktor
Oris gör väldigt trevliga och relativt prisvärda klockor. Titta t.ex på Aquis modellerna och där kan du köpa en ny inom budget. Kan du tänka dig att vänta lite så dyker det upp lätt begagnade på detta forum då och då till väsentligen lägre pris. Det är ju en lite sportigare dykarklocka och om du tänker dig ngt nättare och mer dressat så är aquisen inget bra val. Om detta ska vara hans enda klocka så tycker jag dock att du ska satsa på något han kan ha i de flesta situationer, allt från stranden till jobbet. Om han inte har ett jobb där det dagligen krävs mörk kostym så tycker jag aquisen fungerar utmärkt.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor

Scipio

Patek
2-Faktor
Leta efter en fin vintage för upp till 5000 kr och lägger resten på en upplevelse med dig. Då finns en fin genuin känsla som en röd tråd.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Man kan få väldigt mycket klocka som begagnad för 15000 tex en Breitling chronomat
, några Tudor modeller och Omega Seamaster men även om jag själv i stort sett bara köper begagnat tror jag inte jag skulle ha gjort det som present annat än till en som verkligen samlar klockor utan det hade nog blivit något nytt

På uret.se som har bra priser kan du leta dig fram. Fortis har många trevliga modeller tex i B-42 serien och även Oris gör snygga klockor av hög kvalitet
Om han är klockintresserad så försök hitta en automatisk ( inte batteridrivna alltså
Även under 10.000 går det att hitta bra klockor , kanske då främst från Tissot och Certina
 

Gringubben

Cartier
Köp en klocka som du gillar. Kravet måste dock vara att han kan byta den mot något som han vill verkligen vill ha. Om jag fick en klocka för 15000 som jag inte ville ha skulle jag bli ledsen om det inte fanns möjlighet till att byta. Köp därför från butik som har stort utbut och där det går att byta utan krångel.
Håller annars med Sjodahl, en Oris sixty five är inte fel
 

Msthlm

Breitling
Gillar affes tips ovan!

Är din make klockintresserad sen innan? Är det ett klockintresse på "normal" nivå så skulle jag nog säga att en Tag Heuer skulle uppskattas, hittade 3 fina inom din budget enligt nedan:
http://www.uret.se/tag-heuer-svart-gummi-o4200-mm-p-71322.html
http://www.uret.se/tag-heuer-formula-1-chronograph-42-mm-vit-stal-o42-mm-p-17401.html
http://www.uret.se/tag-heuer-formula-1-svart-stal-o41-mm-p-78606.html
Håller med, blir nog en sån
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Powermatic var fin. Finns den i affärer eller bara nätet?

Den är ganska lätt att få tag i, men finns i en uppsjö olika utföranden. Googla powermatic 80 och se vad som faller dig/er i smaken. Klockan håller hög kvalitet för priset, och har ganska mycket cred i klockvärlden både för att de har ett "eget" urverk, samt för den lång gångreserven (80 timmar mot normalt 42).
 
Topp