Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klocka till syster

Diskussion i 'Diskussion' startad av nöt, 16 mars 2015.

1. nöt
    Trådstartare

nöt Biskop

Hallå.

Min syster fyller år snart så tänkte ev köpa henne en klocka. Hon har ett 50tal ur och penn klockor så intresset finns. Hon blir 24år, vet inte riktig vad jag ska kolla på. Tänkte inte lägga så mycket 1500-2000 kanske. I den prisklassen känns det som att det är Seiko som gäller? Kommer nog inte upp i en Certina eller Tissot.
    Tänkte att det kanske finns något som nyligen handlat i denna kategori som har förslag?

2. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Citizen eller vintage kanske? :)

3. OskarK

OskarK Friends of KS

Orient har en del i den prisklassen :)

4. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Det bör väl inte vara helt omöjligt att knöla in någon vintage, klassisk, Certina-/Tissot-kvartsare i den budgeten? Kanske desto svårare och mer tidskrävande att faktiskt hitta en i ok skick osv, men det är nog åt det hållet jag skulle sikta :)

5. Watch out

Watch out Stadsbo

Från:
    Norr om nästan allt.
    Eller varför inte en Sistem 51? :)
    Nytänkande inhouseverk, "underhållsfritt", egen design, företag med udda historia, inom budget.

image.jpg

erolorhun, jabla och nissehult gillar detta.
  6. Carlton

Carlton Stadsbo

Antingen något i stil med vad ovanstående rekommenderar eller en vintage Omega seamaster.

När hon har så många ur sedan tidigare känns risken rätt stor att ett nyköpt ur i samma prisklass kommer bli 'ännu ett ur i mängden'. Jag tycker att du får försöka hitta något som inte är likt det hon har tidigare :)

eriksson850 gillar detta.
  7. Hugii

Hugii Biskop

Allt beror på vad din syster gillar. Hon kanske uppskattar mer Marc Jacobs och Michael Kors :) ... smaken är som baken

8. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Köp en Vostoc.

9. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm
    50 ur??

OnT: System 51

Mårtenssons ur Brookfield