• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka till syster

nöt

Vacheron
2-Faktor
Hallå.

Min syster fyller år snart så tänkte ev köpa henne en klocka. Hon har ett 50tal ur och penn klockor så intresset finns. Hon blir 24år, vet inte riktig vad jag ska kolla på. Tänkte inte lägga så mycket 1500-2000 kanske. I den prisklassen känns det som att det är Seiko som gäller? Kommer nog inte upp i en Certina eller Tissot.
Tänkte att det kanske finns något som nyligen handlat i denna kategori som har förslag?
 

Limpas

Cartier
Det bör väl inte vara helt omöjligt att knöla in någon vintage, klassisk, Certina-/Tissot-kvartsare i den budgeten? Kanske desto svårare och mer tidskrävande att faktiskt hitta en i ok skick osv, men det är nog åt det hållet jag skulle sikta :)
 

Watch out

Cartier
Eller varför inte en Sistem 51? :)
Nytänkande inhouseverk, "underhållsfritt", egen design, företag med udda historia, inom budget.

image.jpg
 

Carlton

Cartier
Antingen något i stil med vad ovanstående rekommenderar eller en vintage Omega seamaster.

När hon har så många ur sedan tidigare känns risken rätt stor att ett nyköpt ur i samma prisklass kommer bli 'ännu ett ur i mängden'. Jag tycker att du får försöka hitta något som inte är likt det hon har tidigare :)
 

Hugii

Audemars
Allt beror på vad din syster gillar. Hon kanske uppskattar mer Marc Jacobs och Michael Kors :) ... smaken är som baken
 
Topp