Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klocka två!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Cjendrell, 22 februari 2014.

1. Cjendrell
    Trådstartare

Cjendrell Torpare

Tjenare allihop!
    Är ny här på forumet och tänkte direkt fråga efter lite tips!
    Jag befinner mig i ett dilemma, vilken ska bli klocka två? För ca 1,5 år sedan köpte jag en seiko skx007 och är väldigt nöjd över den lilla skatten men nu undrar jag vad man ska satsa på i en prisklass högre, ca 10-15 k. Har faktiskt kärat ner mig i "oris air racing limited edition III"

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      119,7 KB
      Visningar:
      195
  2. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Den där polkagrisen till minutvisare var inte särskilt tilltalande.
    Vill du ha en dressare, dykare, chrono el nåt annat?

J

Icaras och Affe gillar detta.
  3. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Håller inte med. Tycker att minutvisaren var ball! Och passar till den i övrigt svarta klockan. Tänk bara på att Oris inte har något vidare andrahandsvärde.

4. konkas

konkas Friends of KS

Håller med, bort med polkagrisen.

5. Cjendrell
    Trådstartare

Cjendrell Torpare

Jag tycker att det var en riktigt skön detalj. Seikon är ju en dykare så jag tänkte mig något lite annorlunda, så är öppen för förslag ;)

6. Cjendrell
    Trådstartare

Cjendrell Torpare

Håller med dig till 100. Vilka märken har bättre andrahandsvärde?

7. JaTack

JaTack Friends of KS

Du kan ju alltid köpa en begagnad Oris och spara några slantar. Jag gillar också den!

De flesta tappar mycket värde direkt, Seiko håller hyfsat. Rolex håller priset bättre än många andra :)

8. Cjendrell
    Trådstartare

Cjendrell Torpare

Det enda är bara att jag har svårt att hitta. Vet du någon bra plats som jag kan hitta begagnade klockor?

9. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Skojar du? Du befinner dig på ett klockforum som innehåller en Köp & Sälj-del ... :banghead:

Sjobedan gillar detta.
  10. JaTack

JaTack Friends of KS

Ja snoka lite på forumets köp & sälj-del, dyker kanske upp någon. Annars får du lägga upp en köpesannons när du kommit upp i några inlägg :)

11. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    För 10-15k kan du få en hel uppsjö av roliga modeller. Jakten är ju bland det roligaste så leta länge och känn efter vad du verkligen vill ha :)

JaTack gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield