• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockaffär som byter klockor i NY och Miami?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ska till NY och Miami snart och undrar om det finns affärer som tar klockor i byte. Tänkte i så fall byta in min 116515LN mot en Daytona i helguld.
 
Spana in inernational jewelers exchange i aventura, ca 1h har jag för mig ovanför miami, stort utbud och man kan byta och trixa mycket, fungerar som en stor köp/sälj och bytesplats med massa olika juvelerare och urmakare
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor


Helt korrekt, de finns i Hollywood, Florida; precis norr om Miami.

Tourneau är mycket riktigt ett alternativ, dock dyra så tillvida att du sällan kan pruta ner nämnvärt från listpriser. De torde vara snåla gällande inbytesvärde också..

Edit; tvåa på bollen gällande Tourneau, men Porsan har visst upplevt samma sak..
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har bara dålig erfarenhet av eventuella inbyten i USA. 10k för en BB, bland annat.

Bäst är om du säljer din klocka först, till privatperson för att därefter köpa en ny. Gärna i USA där priserna ofta är bra. Rekommenderar Jacek och HQ Milton, han kan skicka den till ditt hotell.
 

M.U

Rolex
Kapar tråden lite (sorry) då jag går i samma tankar :) tar gärna råd på LA/ Vegas också :)
 

M.U

Rolex
Vegas har en klockbutik som är/var en av världens största också den Torneau och ligger i Las Vegas mall på Strippen, kul att kika om inte annat. Finns ju dessutom gott om pantbanker som kan vara värt en titt.

Va kul! Då måste man ju kika in där! Helst innan man spelat bort alla sparpengar.... ;)
 
Det är nog ganska dumt att byta in en klocka i en sån affär, tänk på att det är en bedrift och dom gör inga affärer utan att dom tjänar pengar på det! Så det är nog bättre att sälja klockan här och sen ta med cashen till USA där klockoriserna är väldigt om man jämför med Norden!
 

Pistol_Pete

Panerai
Vegas har en klockbutik som är/var en av världens största också den Torneau och ligger i Las Vegas mall på Strippen, kul att kika om inte annat. Finns ju dessutom gott om pantbanker som kan vara värt en titt.

Va kul! Då måste man ju kika in där! Helst innan man spelat bort alla sparpengar.... ;)

Torneau Time Dome ligger inne i Caesars Palace, the Forum Shops F-07, 3500 Las Vegas Blvd. South. Konsultera en karta när du är där inne, för det är lätt att tappa bort sig bland alla rörliga statyer, fejkhimmel (jag skojar inte) och annan inredning som ska få dig att tro att du är i Rom. Jag tänkte själv kika förbi där om några veckor när jag är där på konferens.
 

M.U

Rolex
Torneau Time Dome ligger inne i Caesars Palace, the Forum Shops F-07, 3500 Las Vegas Blvd. South. Konsultera en karta när du är där inne, för det är lätt att tappa bort sig bland alla rörliga statyer, fejkhimmel (jag skojar inte) och annan inredning som ska få dig att tro att du är i Rom. Jag tänkte själv kika förbi där om några veckor när jag är där på konferens.


Ska du till Vegas på konferens? Kan bara sluta bra...? ;)
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Kapar tråden lite (sorry) då jag går i samma tankar :) tar gärna råd på LA/ Vegas också :)

Vegas är mitt favvoställe! Du behöver aldrig gå i snitt mer än 100 meter på hela strippen för att gå in hos en Rolex AD känns det som. Det är lite samma känsla som ur & penn hemma i sverige ungefär..

På Ceasars kan man hänga ett bra tag... Var där för ca 3 veckor sen och fick klämma på några klockor från MB&F på Torneau vilket var lite av en höjdpunkt på resan. Deras Legacy machine är ett konstverk! När du vandrat runt där inne och blivit snurrig av alla fina pjäser går du bara rakt över gatan för att kika på Richard Mille mm, 20 meter ner på gatan finns Hoblot, Breitling, Panerai osv..

I övrigt så hittar du mycket fina klockor på Wynn & company watches. En bra mix med mycket galna saker man inte hittar hemma, allt från Patek till Graff. Tröttnar du är det bara gå upp till Ferrari ADn i samma hotell och kika på sköna bilar.

På Aria hittar du Richard Milles egna affär vilket också bör upplevas när du är där. Good luck, what happens in vegas....
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Sälj Rosé Daytonan, sen bättre prutmån på annat.

Tog mig 7 minuter på blocket att kränga min Chokladarab, fick vad jag gav. De verkar lättsålda.
 

CLT

Rolex
Torneau Time Dome ligger inne i Caesars Palace, the Forum Shops F-07, 3500 Las Vegas Blvd. South. Konsultera en karta när du är där inne, för det är lätt att tappa bort sig bland alla rörliga statyer, fejkhimmel (jag skojar inte) och annan inredning som ska få dig att tro att du är i Rom. Jag tänkte själv kika förbi där om några veckor när jag är där på konferens.

Torneau Time på ceasars va inte allt som jag förväntat mig tyvärr. Var där i helgen. Utplockat och dåligt med klockor i begagnat disken. Hoppas dom fått in lite tills du ska dit!
 
Topp