Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockaffär som byter klockor i NY och Miami?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Guskleto, 14 juli 2014.

1. Guskleto
    Trådstartare

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Ska till NY och Miami snart och undrar om det finns affärer som tar klockor i byte. Tänkte i så fall byta in min 116515LN mot en Daytona i helguld.

2. Guskleto
    Trådstartare

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jävla iPhone som ändrade rubriken. Hoppas ni förstår vad jag är ute efter.

3. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Kolla Torneau i NYC. De är iofs en kedja, men de tar i inbyte i alla fall.

Guskleto gillar detta.
  4. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Målarn gillar detta.
  5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Watchuwant?

Målarn gillar detta.
  6. Maximilian

Maximilian Bonde

Spana in inernational jewelers exchange i aventura, ca 1h har jag för mig ovanför miami, stort utbud och man kan byta och trixa mycket, fungerar som en stor köp/sälj och bytesplats med massa olika juvelerare och urmakare

7. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Tyvärr väldigt dåliga bytesvärden, hade en IWC Inge som jag ville byta in, dom ville ge typ 15k, ett skämt...

Apansson gillar detta.
  8. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Helt korrekt, de finns i Hollywood, Florida; precis norr om Miami.

Tourneau är mycket riktigt ett alternativ, dock dyra så tillvida att du sällan kan pruta ner nämnvärt från listpriser. De torde vara snåla gällande inbytesvärde också..

Edit; tvåa på bollen gällande Tourneau, men Porsan har visst upplevt samma sak..

9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Ah. Har aldrig haft att göra med dem, hörde bara när jag var där att de sysslade med beg- och byteshandel!

10. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Har bara dålig erfarenhet av eventuella inbyten i USA. 10k för en BB, bland annat.

Bäst är om du säljer din klocka först, till privatperson för att därefter köpa en ny. Gärna i USA där priserna ofta är bra. Rekommenderar Jacek och HQ Milton, han kan skicka den till ditt hotell.

11. M.U

M.U Biskop

Kapar tråden lite (sorry) då jag går i samma tankar :) tar gärna råd på LA/ Vegas också :)

12. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Vegas har en klockbutik som är/var en av världens största också den Torneau och ligger i Las Vegas mall på Strippen, kul att kika om inte annat. Finns ju dessutom gott om pantbanker som kan vara värt en titt.

Målarn och M.U gillar detta.
  13. M.U

M.U Biskop

Va kul! Då måste man ju kika in där! Helst innan man spelat bort alla sparpengar.... ;)

14. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Det är nog ganska dumt att byta in en klocka i en sån affär, tänk på att det är en bedrift och dom gör inga affärer utan att dom tjänar pengar på det! Så det är nog bättre att sälja klockan här och sen ta med cashen till USA där klockoriserna är väldigt om man jämför med Norden!

15. Pistol_Pete

Pistol_Pete Borgare

Från:
    Världsmedborgare
    Torneau Time Dome ligger inne i Caesars Palace, the Forum Shops F-07, 3500 Las Vegas Blvd. South. Konsultera en karta när du är där inne, för det är lätt att tappa bort sig bland alla rörliga statyer, fejkhimmel (jag skojar inte) och annan inredning som ska få dig att tro att du är i Rom. Jag tänkte själv kika förbi där om några veckor när jag är där på konferens.

Porsan gillar detta.
  16. M.U

M.U Biskop

Ska du till Vegas på konferens? Kan bara sluta bra...? ;)

Pistol_Pete gillar detta.
  17. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Vegas är mitt favvoställe! Du behöver aldrig gå i snitt mer än 100 meter på hela strippen för att gå in hos en Rolex AD känns det som. Det är lite samma känsla som ur & penn hemma i sverige ungefär..

På Ceasars kan man hänga ett bra tag... Var där för ca 3 veckor sen och fick klämma på några klockor från MB&F på Torneau vilket var lite av en höjdpunkt på resan. Deras Legacy machine är ett konstverk! När du vandrat runt där inne och blivit snurrig av alla fina pjäser går du bara rakt över gatan för att kika på Richard Mille mm, 20 meter ner på gatan finns Hoblot, Breitling, Panerai osv..

I övrigt så hittar du mycket fina klockor på Wynn & company watches. En bra mix med mycket galna saker man inte hittar hemma, allt från Patek till Graff. Tröttnar du är det bara gå upp till Ferrari ADn i samma hotell och kika på sköna bilar.

På Aria hittar du Richard Milles egna affär vilket också bör upplevas när du är där. Good luck, what happens in vegas....

Pistol_Pete gillar detta.
  18. Pistol_Pete

Pistol_Pete Borgare

Från:
    Världsmedborgare
    Det är årets höjdpunkt för oss IT-säkerhetsnördar: BlackHat och Defcon. Jag brukar åka dit varje år. Det brukar alltid sluta bra...!
    Måste bara hinna med lite klockspaning också.

cultshit, k0ltrasten och M.U gillar detta.
  19. M.U

M.U Biskop

Mkarlsson riktigt rutinerad! Tack för de sköna tipsen! Mycket att hinna med ;)

20. Andsan

Andsan Borgare

Från:
    Täby
    Om du googlar we buy watches in new york city så får du många alternativ.

Lycka till

21. Mkarlsson

Mkarlsson Borgare

Från:
    Östersund
    Du kommer ha fullt upp med att hinna med allt, lätt att fastna i omgivningarna. Vart där 2 år i rad nu:D

M.U gillar detta.
  22. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Trodde du skulle gå på en 5167R, har du släppt den?

23. Guskleto
    Trådstartare

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Är sugen på en 5167 i stål eller rosé men även en Daytona i guld eller så behåller jag min :D

Velig är jag. Yoda...

Guillbert gillar detta.
  24. Guskleto
    Trådstartare

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    BTW: tack för alla bra råd i tråden ;)

25. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Alla du räknar upp är bra klockor så det blir ju bra oavsett :)

Guskleto gillar detta.
  26. poormans

poormans Präst

På 46e gatan i new york i the diamond district finns mängder med handlare

Cheers
    Christian

27. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Sälj Rosé Daytonan, sen bättre prutmån på annat.

Tog mig 7 minuter på blocket att kränga min Chokladarab, fick vad jag gav. De verkar lättsålda.

Guskleto gillar detta.
  28. Guskleto
    Trådstartare

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag ska testa Blocket efter semestern då alla på KS känner någon som känner någon som kan fixa en sjuhelvetes rabatt :D

Chrisse gillar detta.
  29. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Du hittar allt i Vegas! Kolla pantbankerna först, finns mycket bra grejer till relativt bra priser! Men vill du ha nytt så finns alla märken repesenterade.

M.U gillar detta.
  30. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Torneau Time på ceasars va inte allt som jag förväntat mig tyvärr. Var där i helgen. Utplockat och dåligt med klockor i begagnat disken. Hoppas dom fått in lite tills du ska dit!

Mårtenssons ur Brookfield