• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockaffärer i Berlin

Jomppe

Omega
2-Faktor
Är på väg en sväng till Berlin i sommar och tänkte höra om någon här har koll på klockutbudet i Berlin.
Framför allt är jag intresserad av någon affär som har begagnade klockor, gärna Sinn.
/Jomppe
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Är på väg en sväng till Berlin i sommar och tänkte höra om någon här har koll på klockutbudet i Berlin.
Framför allt är jag intresserad av någon affär som har begagnade klockor, gärna Sinn.
/Jomppe
Det var dålig fjutt på den här gamla tråden. Jag ska till Berlin i mars och har samma fråga som @Jomppe
 

PCB

Audemars
uhrencenter i berlin rekommenderar jag INTE iallafall
köpte från c24 av dom
blev lovad fullset via pm,klockan kom helt ren
när jag hörde av mej till dem i ärendet ,så drogs någon saga om att de trott ,att jag menat någon annan klocka,därefter slutade de svara på mail.
högst oproffsigt IMHO
 

Dr.Rolex

Omega
Bra bump! Ska dit i helgen så tar tacksamt emot tips!
Tråkig historia Peter.. hoppas det löser sig till det bästa!
 

svengbg

Omega
2-Faktor
Uhrencenter är så där.... håller med.
Bucherer, KaDeWe (!) (inkl. Nomos, Zenith, Blancpain) och 2 × Wempe är ju fina men dyra. Mont Blanc och Maurice L finns på Friedrichstraße. Junghans, Junkers, Askania och Hamilton på Galeria Kaufhof (Alexanderplatz). Nowak på KuDamm.

Mycket roligare är den arga Vintage gubben på Trödelmarkt ( high class vintage klockor)
http://www.berlinertroedelmarkt.com/start.html


Mvh
Sven
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hittade showroom för Askania på innergårdarna som heter "Hackischer Höfe" nära Alexanderplatz. Rekommenderas.

IMG_20231002_163557.jpg
IMG_20231002_163437.jpg
 
  • Like
Reactions: PJO
Topp