Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockaffärer i Florens

Diskussion i 'Diskussion' startad av TiE, 12 maj 2014.

1. TiE
    Trådstartare

TiE Friends of KS

Hej alla klocknördar. Jag och frugan skall en sväng till Italien, närmare bestämt Florens. Har ni några bra tips på klockställen man inte bör missa?;)

Ernesto gillar detta.
  2. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Kvisten, håller inte du hus där?

3. konkas

konkas Friends of KS

Panerai har en butik där som jag tror är lite speciell.

4. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Tjo!

Var där för något år sedan. Panerai skall ha sin flagship store vid kyrkan (Piazza del Giovanni). missade tyvärr den under mitt besök men väl värd att besökas enligt andra. lite kul fanns det på guldbron över floden men ruskiga priser. ADs i mängder längs fina gatan. är inte alla hotell bokade så är ju Hotel L'Orologi givet. (http://www.hotelorologioflorence.com/) svindyrt, men vad gör det när dörrhandtagen är formade som mercedes visare? Bra klockspotting i baren också. Bra klock spotting över huvudtaget.

Icke klockrelaterade tips är att köpa med en öl o lite snax o promenera till piazza michelangelo innan klockan har blivit allt för sent på dagen.
    Håll koll på gatuskyltarna då den franska gatukonstnären Clet verkar i stan.

/F-L-P

5. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
  6. Anfield

Anfield Borgare

Florens alla Paneristis mecka

7. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
  8. Kvisten

Kvisten Stadsbo

Nästan; Turin. :)

Har noll koll på Florens, men har du svängarna förbi Turin så kan jag tipsa om lite guldklimpar, bland annat en vintagebutik i centrum som alltid har inne rätt sällsynta klockor, så som tidiga Sea Dwellers, Root Beers, IWC:n och Frank Mullers. Även en Paul Newman tidigare i år.

Ernesto gillar detta.
  9. Snårtas

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Som flera andra redan sagt så är Officine Panerai ett måste i Florens. OT så rekommenderas familjen Medicis gravkapell som ser rätt så ordinärt ut från utsidan men är helt sinnessjukt invändigt. Marmor en masse! Middag uppe bland kullarna i Fiesole med utsikt över stan i solnedgång är inte heller så dumt.

10. Joshua3

Joshua3 Friends of KS

11. TiE
    Trådstartare

TiE Friends of KS

Panerai's flagship store visade sig vara ett hål i väggen, vad jag letade...
    image.jpg

Men denna GMT satt bra på armen, frestande!
    image.jpg

vonhall, Zacke och Icaras gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield