Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockaffärer i New York

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ketan, 23 november 2014.

1. Ketan
    Trådstartare

Ketan Stadsbo

Från:
    Malmö
    Hej!

Ska till New York under julen så tänkte kolla in i några klockbutiker! Hade varit kul att få kolla på lite exklusivare klockor såsom AP, PP osv. Har googlat lite men hittar inte direkt något. Någon som vet några klockbutiker?

Ketan

2. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
  3. Oddset

Oddset Borgare

Från:
    Skåne
    Kolla Wempe på 5th avenue, Tourneau på 57th street och sedan har de flesta märken egna butiker på Madison avenue.

Kika in på Kenjo på 57th street också. Säljer bl.a. mycket Omega och har sjukt trevlig ägare (Steve).

Alla adresserna ovan är inom gångavstånd från varandra.

PS! Missa inte FP.Journes butik på Madison.

4. David

David Bödeln

AP-butiken! Jag gillar inte ens märket, men den får du inte missa.

Sen MÅSTE du hälsa på Vladdy, få bara inte för dig att köpa något.

rillesnille, Aquaracer2 och Jakobb gillar detta.
  5. Rookie

Rookie Borgare

Ett bra exempel på hur man förstör en klocka. I första steget så gjorde Rolex det genom att göra den i 41mm, funkar inte alls enligt mig. Sedan så kom den där tomten och la in slutstöten... fy fan.

tissoter gillar detta.
  6. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Tror att våran egna New Yorker JakobZ säkert kan ge dig några tips ifall du frågar snällt :)

7. ZQT

ZQT The Banker

Först och främst, skippa Vladdys, skräp...

Finns en jävla massa olika butiker, men diamond district (47th mellan 5th och 6th) har hur många butiker som helst med massor av vintage/beggat om det är det du är ute efter, där finns det inte bara isat utan massa "vanligt" med. Verkligen massor.

Tourneau på madison 57th är helt ok med personalen kan inte ett skit. De har en nice PP-butik iaf. Den bästa PP-butiken finns på Tiffany's fifth avenue på mezzanine fl. Gå inte till Tourneau med din egen klocka för service eller liknande, deras urmakare är helt fan sämst.

Wempe på 55th 5th är bra på nytt, trevlig personal som är kunnig med. Har (duktiga) urmakare inne typ under alla öppettimmar.

De butikerna som jag tycker är schyssta är, utan någon särskild ordning, butikerna är påkostade och personalen kan service och klockorna.

A Lange & Söhne mellan 66th och 67th på Madison
    FP Journe mellan 63rd och 64th på Madison
    Vacheron Constantin på 64th och Madison
    Breguet mellan 55th och 56th på fifth
    Blancpain mellan 51st och 52nd på fifth
    AP närmast Park på 57th.

Snutti, WilhelmV, leben och 6 andra gillar detta.
  8. viiicc

viiicc Bonde

Från:
    Strömsholm
    Diamond district rekommenderas varmt! En riktig upplevelse :)

9. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Hmm.. Diamond district.. ha stenkoll om du ska härja runt där. Mycket fuffens likaså seriösa handlare..

10. Guinness

Guinness Borgare

Från:
    Umeå
    Hur är den nya Seiko affären som öppnade under hösten? Någon som varit på ett besök?

11. MJ24

MJ24 Friends of KS

vet att frågan varit uppe förut, så sök på forumet, så är jag säker på att du hittar
    en hel del förslag!

12. Ketan
    Trådstartare

Ketan Stadsbo

Från:
    Malmö
    Tack för svaren :D Nu har jag en del butiker att gå runt i :)

13. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn

Snacka om en riktigt Bronx homeboy!

14. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Finns det någon input någonstans på vilka som är seriösa och inte? Eller måste man gå på känsla?

Och hur är prisnivån på beggat? Är det som i alla andra storstäder och i allmän butik - hutlöst?

15. David

David Bödeln

Men ack så underhållande, i alla fall om Vladdy själv är på plats.

16. JesperO

JesperO Präst

17. Ketan
    Trådstartare

Ketan Stadsbo

Från:
    Malmö
  18. leben

leben El Patrón

Var där för förra veckan. Priserna varierar helt galet. Du måste ha lite känsla själv.

krämbulle gillar detta.
  19. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Fy fan! :wtf:

20. joey

joey Stadsbo

Om du har en Oysterquartz får du inte glömma att gå in till Rolex USA och byta batteri kostnadsfritt! Jag gjorde det i våras och det tog en timme.

Kugghjul gillar detta.
  21. Ketan
    Trådstartare

Ketan Stadsbo

Från:
    Malmö
    Får väl ta ett besök hos Vladdy :D Alltså, usch för klockor som är smyckrade med tusentals diamanter...

22. Pistol_Pete

Pistol_Pete Borgare

Från:
    Världsmedborgare
    Som andra har skrivit är PP på Tiffanys bra, Diamond District är kul och sevärt men lite nojjigt att handla i.

23. lio.se

lio.se Borgare

Från:
    Rymdstyrelsen
    Ja det har den, fick med mig en spring drive hem.

24. ZQT

ZQT The Banker

Glömde nämna Aaron Faber som är schysst, men priserna är helt jävla galna...

25. fsdfsdf

fsdfsdf Bonde

Mkt bra redan sagt - kompletterar med:
    • Är ni i Vest Village är det trevlig att titta in till Grahame Fowler grahamefowler.com som är en engelsk herrekipering som alltid har tjugotalet ur i lager. Det mesta går att se på nätet och eftersom utbudet inte är så stort är det mer upplevelsen istället för att faktiskt köpa något.
    • I Flatiron district på 40 west 25th finns det en antik-salong som har ett stående bås som säljer klockor - http://www.tempvsfvgit.com/ Inte heller så stort utbud men solid.
    • Är ni i stan på Lucia-helgen är det en popup store http://thepopupflea.com/ som säkert kommer ha klockförsäljare - Man of the World, förmodligen Hodinkee samt Shinola.

26. Ketan
    Trådstartare

Ketan Stadsbo

Från:
    Malmö
    Tack för alla svar än en gång! :D

27. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Sorry för en sjukt gammal bump, men funkar detta alltså? Ska till NY inom en månad, och har en OQ som dsv saknar både box och papper... Kräver de något annat än själva klockan? :) Sjukt bra service oavsett!

28. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Ang. Diamond District förresten, har läst att man ska undvika en del butiker där, men vilka kan man känna sig trygg att besöka och ev. handla i? Hur ser priserna ut (antar att det är typ sämsta möjliga att handla i hela USA med dollarkursen, men tänker i jämförelse med andra handlare).

29. joey

joey Stadsbo

Jag gled bara in i det stora fina Rolex-huset på fifth avenue. Butiken är på gatuplan och man blir hänvisad några våningar upp för service. Jag bytte på min 17014 som jag hade på handleden och det var inga konstigheter. Och som sagt, gratis! Lycka till!

Galaxy gillar detta.
  30. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Nice, tack så mycket för tips!

Mårtenssons ur Brookfield