• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockaffärer i New York

TCB

Cartier
De flesta märken har flagship stores och det är en fröjd att besöka dessa. Servicen håller världsklass och du lär inte bli besviken på utbudet heller.
Herrarna tidigare i tråden har sammanfattat de butiker som jag hade i tankarna så gå på de rekommendationerna.
Ett av mitt livs antiklimax var faktiskt 47th diamond district. Skitigt, ociviliserat och en konstant känsla av att "blåsningen hänger i luften". Många klockor som påstås vara "unworn" är helt uppenbart polerade och omplastade, det ger ju också en lite fingervisning för hur de begagnade kan se ut invärtes. Jag menar inte att dra alla handlare där över en kam men vidtag försiktighet.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Nope Bo Berggren is best
hqdefault.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Tjena

Även undertecknad ska till NyC. Vill främst kolla på begagnat-marknaden i allmänhet och AP i synnerhet. Jag kollade alla butiker i Hodinkee-länken men vill gärna har fler förslag om någon vänlig själ sitter på detta. :)
 
Topp