• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du aldrig säljer!

BadkarsPiraten

Vacheron
Skulle aldrig sälja denna :)
20151226_113151.jpg
 

isbjörn

Panerai
Denna sitter säkert. Pappas klocka som han köpte NOS 1970. Han bar den dagligen i nästan 20 år, tills jag "kapade den". Sedan fick jag den på riktigt när jag fyllde 30. Jag har sedan burit den i 25 år, det mesta av tiden som bruksklocka. Numera i rotation med annat.
20151009_100459.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Denna kommer tveklöst utgöra min konstanta nuvarande och framtida bas. Jag ser ett livslångt förhållande framför mig..

image.jpeg


Fullständigt säker är även min Omega från 1948, ett arv från min kära morfar. Den besitter ett högt emotionellt värde för mig och råkar dessutom vara mycket välbehållen.

image.jpeg
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Min första vintage som jag fick efter att ha fått min kandidatexamen i konstvetenskap.
Skrev min c-uppsats om 1960-talets skandinaviska sittmöbler och denna är mycket passande från 1965.
Jobbar nu på min magisteruppsats där jag undersöker de specifika karaktärsdragen hos 1940-talets schweiziska armbandsur.
Kanske måste fira nästa examen med något från 1940-talet.

OSD.jpg
 

Whedda

Rolex
Men vad f-n, nu dyker det där bandet upp igen. Har försökt hitta det på nätet men inte lyckats. Kan du tänka dig hjälpa mig med en länk? Tack på förhand.

Säljs inte officiellt men släng iväg ett mail till Jacek på HQ Milton så löser han det nog åt dig. Tror de ligger på 110USD
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Morfars gamla Omega som fick sig en upputsning inför mitt bröllop för 7 år sedan sitter säkert.

Även min1675, årsklocka, som jag köpte efter bokstavligen överlevt jobb i Libyen sitter säker.

20150731_113001.jpg
 

Gringubben

Cartier
Den här Omegan som min farfar gav mig en gång för länge sedan då han fortfarande var vid liv kommer definitivt att stanna. Inte för att det är en gral på något vis eller för att värdet endast är någon tusing eller så utan för att den påminner mig om honom.
Har dagen till ära berikats med ett nytt band
20160129_112158-1_20160129_120438.jpg
 

5366

Omega
Har du någon klocka i samlingen som du aldrig kommer sälja?
Jag har denna som jag svurit aldrig ska säljas utan överlåtas till sonen. Har även andra som troligen aldrig kommer säljas men denna är verkligen ristad i sten som "Not for Sale" :)

Så vad har ni för helig gral i lådan? Vad kommer vi aldrig få se i "Köp och Sälj"?
Var försiktig, när den väl postats här så är den kvar i samlingen för evigt ;);)

 
Topp