• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du aldrig säljer!

nissehult

Patek
2-Faktor
Klockan från barndomen.

12.jpeg
 

Husse

Patek
Jag har flera klockor som kommer att få stanna iom att det är arvegods. Men en av dessa är lite mer speciell.

Det rör sig om ett quartzur från Orient, ingen dyr klocka alltså! Jag vet inte om pappa fick den, eller köpte den av Alf Urmakare i Kristinehamn, de kände varandra sedan lumpen.

Pappa kallade den för guldklockan, det var det naturligtvis inte! Jag har döpt om den till spök-klockan. Efter pappas bortgång,letade jag igenom hela huset, hittade INTE klockan!
Jag gav upp. När jag passerade köket, tittade jag en sista gång på den tomma arbetsbänken (för 5:e gången) då låg klockan där på mitten!
Jag tackade för mig och backade ut ur det "tomma" huset!
image.jpg
 

PANI

Cartier
Varje gång jag köpt en klocka så har jag tänkt, " Denna ska jag aldrig sälja, gud va kul att äntligen få äga just denna " Men slutar alltid med att man hittar något nytt som är ännu häftigare och snyggare. När ska den känslan sluta komma? Vad ska man behöva köpa för att inte känna så?

Haha vafan Matte!
Dags att flippa AP, du har ju haft den i flera veckor nu ;)
 

Såkkett

Omega
Påbörjade en 40årskrisviktminskingsresa 1jan 2015 med målet att gå ner min ålder i vikt vilket resulterade i denna
som belöning till mig själv så den sitter nog ganska säker då den även om den inte är billig inte kostar astronomiska summor.

IMG_3297.JPG


Den första "riktiga" klockan jag köpte, används sällan idag då den känns stor efter ovanstående viktnedgång även om den
har samma diameter som ovanstående men upplevs betydligt större och min handled tagit resan från drygt 17 till knappt 16cm

IMG_2728.JPG
 
Senast ändrad:

DrFlex

Cartier
Till rätt pengar så är allt materiellt till salu!
Denna kommer det dock krävas ett rejäl bunte pengar innan den lämnar...
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    83.4 KB · Visningar: 73

Dykarsjuk

Omega
Påbörjade en 40årskrisviktminskingsresa 1jan 2015 med målet att gå ner min ålder i vikt vilket resulterade i denna
som belöning till mig själv så den sitter nog ganska säker då den även om den inte är billig inte kostar astronomiska summor.

BB1B340E-804D-4E2E-B69D-1B1E00340178_zps87svz2fx.jpg


Den första "riktiga" klockan jag köpte, används sällan idag då den känns stor efter ovanstående viktnedgång även om den
har samma diameter som ovanstående men upplevs betydligt större och min handled tagit resan från drygt 17 till knappt 16cm

image_zpswbhs9rcp.jpeg
Tappade du 40(!) pannor? Strongt isf! Hatten av o lycka till!
 
Topp