• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan du bar mest 2015

16613 som köptes som OWG klocka i September har suttit konstant förutom 2 passaround veckor.
image.jpeg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vad ska du ersätta 114060 med? :D
Första och längsta planen var en GS Hi-beat GMT men jag är för mesig för att våga ta mig på värdetappet som medföljer. Hade dock verkligen velat ha en för de är så jäääääävla coola.

Har en Seikodykare på ingång nu som knyckte en del av kapitalet. Köpte den mest för att jag vill prova men får se hur länge den stannar. Perfekt sommar-fin-beater. :) Möjligtvis blir den en gammal Heuer, antingen en Camaro (inte min bild)...
image.jpeg

Eller en 2446c om kapitalet tillåter (inte heller min bild)...
image.jpeg

Ska ta det lite som det kommer, beroende på hur det ser ut med det tillgängliga kapitalet och vad som finns på marknaden. :D
Kanske en 7763 (som har två subdials) annars som är väldigt lik men som är avsevärt mycket billigare.
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag roterar nästan alla mina klockor rätt friskt, främst vintage men även ett par modernare ur. Just nu är det 6 klockor som är i någolunda frekvent cirkulation varav 4 får minst en dag varje vecka. Eftersom jag redan presenterat den klocka som fått mest tid i år i motsvarande tråd i Vintageforumet så väljer jag att här presentera den som fått nästmest tid totalt men mest tid av mina icke-vintage ur.

En rejäl klocka, kanske på gränsen till stor på mina handleder. Med sin 8 dagars gångreserv så hinner den aldrig stanna mellan varven. Mångsidig är den också, funkar lika bra till helg som vardag, bara att klä upp eller ner genom att enkelt byta strap med hjälp av snabblåsfunktionen på bandstiften. Det enda den kanske inte klarar är smokingfesten, eller ja... frågar du @RicVin så går också det alldeles utmärkt. :)
Komplicerad för att vara av detta märke med både datum, GMT och PR. En rejäl allrounder med stor funktionalitet!

Panerai Luminor PAM233
IMG_20150811_084326.jpg

20160102_162121.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag roterar nästan alla mina klockor rätt friskt, främst vintage men även ett par modernare ur. Just nu är det 6 klockor som är i någolunda frekvent cirkulation varav 4 får minst en dag varje vecka. Eftersom jag redan presenterat den klocka som fått mest tid i år i motsvarande tråd i Vintageforumet så väljer jag att här presentera den som fått nästmest tid totalt men mest tid av mina icke-vintage ur.

En rejäl klocka, kanske på gränsen till stor på mina handleder. Med sin 8 dagars gångreserv så hinner den aldrig stanna mellan varven. Mångsidig är den också, funkar lika bra till helg som vardag, bara att klä upp eller ner genom att enkelt byta strap med hjälp av snabblåsfunktionen på bandstiften. Det enda den kanske inte klarar är smokingfesten, eller ja... frågar du @RicVin så går också det alldeles utmärkt. :)
Komplicerad för att vara av detta märke med både datum, GMT och PR. En rejäl allrounder med stor funktionalitet!

Panerai Luminor PAM233
IMG_20150811_084326.jpg

20160102_162121.jpg
Klart det går!!!
 
Topp