• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan förföljer mig...

Här är lite läsning för er som har det tråkig: https://klocksnack.se/threads/kungen-av-po-2500.43092/

Och i denna tråd ska jag fortsätta berättelsen för den som vill läsa.

Då jag var OWG och min kärlek för Rolex redan som ett litet unge är stark så sålde jag Omegan för att införskaffa mig en Rolex.
Jag sålde och skickade klockan söderut och that was it, ingen mer Omega för mig. Det var tills 4 månader efter att jag sålde Omegan runt februari 2016 så hade jag en GMT TT på blocket för försäljning, en kille kontaktade mig och undrade om jag ville byta min GMT mot hans Planet Ocean i guld (det var inte samma kille som köpte Omegan från mig). Jag hade var 50% säkert att det är samma klocka som jag sålde och efter att frågat honom lite mer om klockan så var jag 100% säkert på att det är samma klocka.
Jag kände då att klockan var liksom meningen att vara min då den ganska bokstavligen letade upp mig :p Jag berättade om klockan för honom och vi började deala lite grann men medan vi diskuterade så fick han en bättre offer från nån annan och jag backade ut och önskade honom lycka till och att han borde ta dealen, förmodligen it was not meant to be.

Så fast framåt tills denna månad med Michael Phelps guld efter guld efter guld i OS i Rio började jag tänka på Omegan igen då Phelps är sponsrad av Omega och hans signatur klocka för företaget brukar vara en Planet Ocean 2500 i hel guld:




Så jag kontaktade killen för att ser om han hade klockan kvar och till min stora förvåning så hade han kvar klockan och ville sälja den. Vi började deala igen men jag var inte 100% då min spargris för klockor har blivit lite tunn på sistone då jag köpte 2 Rolexar på 2 månader. Så jag mer eller mindre avbröt dealen, men i samma veva kontaktade en vän och klocksäljare mig och frågade om jag ville sälja min Batman GMT och efter 2 sms så var dealen klart och plötsligt hade jag mer pengar för Omegan :) jag återtog dealen för Omegan och voila, här är den på handleden igen:




2 roliga saker hände samtidigt, det första är att första gången jag fick klockan var augusti 2014, andra gången var augusti 2015 och nu augusti 2016 :D det andra är att dagen innan jag skulle får klockan alltså igår kontaktade en KS medlem @Vesper mig och frågade om jag hade Omegan kvar, hans timing är verkligen bra ;)

Men denna gång då jag bestämd mig för att har 3 klockor på rotation då kommer det att vara god chans att jag behåller klockan annars hittar den tillbaka till mig på nåt sätt ändå :p
Så här ser det ut, stål, halv guld och helguld:




Och hur ser klockan ut då? Ja, efter alla äventyr den har haft så har den fått lite wear marks här och där, AR coating på glaset har fått en repa vid "5" men i övrig ser den lika bra och elegant ut som en Kung av PO 2500 ska vara :D

Tack för att ni läste
 
Senast ändrad:

marer

Cartier
Haha kul läsning! Har alltid undrat om de som äger klockor ett fåtal veckor till månader går mycket minus på affären, eller om kan man flippa runt med ganska gott samvete?
 
Topp