• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan från True Detective

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Fick hem en klocka Matthew Mcconaughey bär som "Rust" i true detective på HBO, han har dock gummistrap. Tänkte dela med mig hur den ser ut och känns.
Det är en Lorus RXN53BX9. För den som inte vet så är Lorus underhuggare till Seiko.
Klockan är ganska oblygt en homage till ett lite mer välkänt märke ;)

Hur den känns:
Den är lätt och sjukt tunn, se bild 2. Quartzurverket har ~0.1mm off mot markeringarna på tavlan, tror man kan ordna det på något sätt. Länken känns lite skranglig och att korta den var lite av ett projekt. Finishen är borstad och den ser ändå bra ut. Det är en skruvkrona också vilket så klart är ett plus. Ringen är 60 klick och inte lika stabil som den på en skx007 till exempel, en tradeoff mot tunnheten skulle jag säga. En rolig klocka och bekväm tycker jag så här efter 10 min på armen.

Varför jag köpte den:
Gillar true detective, plus att jag googlade runt på tunna dykarur varpå den här kom upp som klockan att köpa när det kom till tunnisar. Två flugor i en smäll.

Lorus1.jpg
Lorus2.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lorus har en hel del doldisar i form av helt OK kvartsklockor med SEIKO-urverk.
En fördel med Lorus borde vara att man om man vill kan peta in SEIKO-tavla+visare. ;)
 

Molgan

Cartier
Jag sammanfattar S02 såhär -> för kort.
Det är snudd på omöjligt att knyta an till fyra "huvudskådisar" på samma tid som vi lärde känna två i S01.
Men ändå top-notch, inte "The Wire" top notch, få ens snuddar där, men ändå bra riktigt bra.

Edit: vad gäller klockan i fråga så har jag inga känslor, den är dödfödd så att säga.
 

Jetsetet

Omega
Coolt att du beslöt dig för att köpa denna!

Säsong två hade nog ansetts vara en serie klart över genomsnittet om den hade kommit först. Det var mycket svårt att följa upp något så bra som säsong ett. Nu kanske förväntningsnivån är mer i balans och vi kan njuta av säsong tre om de beslutar sig för att fortsätta.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Haha, jag har faktiskt sneglat på att skaffa en liknande pga TD! Underbart!

Dock har the interweb fått för sig att han har en tidig 90-tals Citizen diver "Penguin"? De är ganska petiga med tidsenligheten. Kanske blir en Lorus för mig också:hungry:

Lite bilder på mannen och dinkan i fråga!

user49714_pic31233_1391494711.jpg
truedetective3.jpg
True-Detective-tralier.jpg
screen-shot-2014-02-09-at-11-06-05.png
Citizen51-2273001_zpsc44cb62b.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Haha, jag har faktiskt sneglat på att skaffa en liknande pga TD! Underbart!

Dock har the interweb fått för sig att han har en tidig 90-tals Citizen diver "Penguin"? De är ganska petiga med tidsenligheten. Kanske blir en Lorus för mig också:hungry:

Lite bilder på mannen och dinkan i fråga!

user49714_pic31233_1391494711.jpg
truedetective3.jpg
True-Detective-tralier.jpg
screen-shot-2014-02-09-at-11-06-05.png
Citizen51-2273001_zpsc44cb62b.jpg

Citizen har alldeles för smala bandhorn för att det ska stämma?
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Måste sälja den pga begravningsinköp av kläder. tänkte mig 800kr inkl frakt, Pm-a om det är intressant, lägger även upp en annons på köpes och säljes inom kort.
 
Topp