• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan jag aldrig kom överens med...

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Klockor ni sålt snabbt? Exempel?

Själv; EXP II Polar. Fantastisk på bilder, funkar inte på min arm. Armbandet aldrig riktigt 100, lite för stor, lite för obekväm. 7 dagar i min ägo. Urusel affär. Nu GMT-IIc, passar perfekt.

Breitling Chronomat (stora). För blank, trivdes aldrig. 1 månad....

Andra?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har inget exempel på klocka jag sålt snabbare än efter några månader men har märkt att jag gått ner i storlek det senaste året.

Började med Speedy, Seiko dykare och chronograf, alla på 42mm. En efter en har fått lämna och nu ligger min sista större klocka, 6309 7040, risigt till, har inte fått tid på handleden senaste månaden. De ur jag bär nu är alla 36-40mm
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Haft två moderna speedies (vanliga + broad arrow re-edition), men flippat båda efter ett tag. Vill gilla den, men ändå funkade det inte riktigt

Har däremot börjat snegla på en vintage 321 cal speedie, med lite gulnade index :rolleyes:

Generellt har jag lite svårt för de vita visarna, tycker de känns lite "plastiga" och lite väl mkt "instrument i en gammal bil"
 

JayJay

Rolex
Hade en Kemmner Marine som jag var svinnöjd med. Riktigt fin och mkt pang för pengen. Upptäckte dock en dag i en spegel att urtavlan var stor som ett tefat, 42mm boett och smal glasring har tydligen den effekten. Efter det bar jag aldrig klockan igen och den flippades typ 6månader gammal. Synd, för jag tyckte om den innan.
 

olivetti

Cartier
Planet Ocean kronograf köpt vid lunch såld innan middag på kvällen satt som skit på min arm den var för hög hade haft ett par planet 45,5 innan och trodde det var samma sak men inte,
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Klockor ni sålt snabbt? Exempel?

Själv; EXP II Polar. Fantastisk på bilder, funkar inte på min arm. Armbandet aldrig riktigt 100, lite för stor, lite för obekväm. 7 dagar i min ägo. Urusel affär. Nu GMT-IIc, passar perfekt.

Breitling Chronomat (stora). För blank, trivdes aldrig. 1 månad....

Andra?

Har precis samma intryck av Explorer 2:an förutom att jag aldrig ägt den.
Hade i princip bestämt mig för att slå till men blev så besviken av den när jag väl testade den IRL att jag gav upp köptankarna tämligen omgående. Den nya är dock nice, känns äntligen så solid och dyr som den borde göra.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
En ExpII 16570. Mitt eget fel, jag gav den aldrig den kärlek den förtjänade, hade andra mål och den var bara ett delstopp.

Exp 2 tycker jag var helt OK men det var nåt som inte riktigt klickade.

En som inte alls funkade var en quartz Doxadykare, tror den hette Aquaman.

Var ute på annons 2 timmar efter paketöppningen och såld väldigt snabbt.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Oris Carlos Coste Cenote - för stor kombinerat med att den var gjord av titan (första gången jag provade materialet) gjorde att den fick lätta så fort som möjligt.

ORIS%2BCarlos%2BCoste%2BLE%2BCenote%2BSeries%2B01.jpg
 

ErikGBG

Audemars
Rolex daydate på läder. Köpte, använde 3 gånger och sålde sedan. Fan va snygg den är på bild men funkar katastrof på min arm.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Rolex daydate på läder. Köpte, använde 3 gånger och sålde sedan. Fan va snygg den är på bild men funkar katastrof på min arm.
Vad var det som inte funkade om jag får vara nyfiken? Har nämligen själv funderat på DD men lite tveksam om jag kan bära upp gulguld. Storleken är inga problem, trivs med DJs.
 

ErikGBG

Audemars
Ja, ungefär så var det. Sen är jag 187/105kg och klockan kändes lite liten. Kommer köpa den igen nån gång men då med länk. Och tavla med mer kontrast. Guldfärgad tavla på guldklocka var inte min kopp te märkte jag.
 
Topp