• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan passade inte imorse!?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kollat det, men icke! Kollade igen nu men fortfarande o-skuren länk.
Hade blivit hyffsat förvånad och besviken om en 6 mån gammal omega skär i länken. :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kanske ska kolla det.
Satte på extra länkbit igår (halv) och klockan kändes stor men inte tajt längre.
Idag, nu på morgonen får jag knapt in mitt lillfinger.

Något spök är det.
 

Mangusta

Cartier
Mina klockor kan kännas lite olika från dag till dag men jag har väldigt lätt att lägga på mig vätskevikt som hoppar upp och ner snabbt. Märker du någon skillnad på dina kläder? På ringen, om du går med en ring vill säga? Vill inte skrämma upp dig på något sätt men om man lägger på sig något kilo snabbt så kan det ha att göra med hjärtat och därför ska hjärtpatienter helst väga sig varje dag. Nu är det säkert inte så i ditt fall men skrev det bara för att någon annan nämnde njurarna också. Berätta gärna hur det går och jag hoppas det inte är något allvarligt utan att du bara har ätit för mycket salt i veckan. :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Sovit dåligt en tid nu så det kanske kroppen som säger till?
Ska kolla på vågen imorgon, brukar ligga stabilt på 77kg.
Det konstiga var att det just kom över en natt?!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Haha. Går inte med min tungviktare. Vänder jag mig i sängen oförsiktigt slår jag ihjäl frun med klockan.. :)
 

Arson

Breitling
Jag har samma problem med min BB. Om jag tar bort en länk och sätter microjusteringen på största så sitter den perfekt, på dagen. När det vankas kvällning så sitter klockan väldigt hårt, så pass att det gör ont att bära den. Monterar jag på en extra länk så sitter den hängigt och dåligt på dagen men bra på kvällen.

Just nu känns det som att det ska bli blodstopp i vänsterhanden :p
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Suck! Får se hur det är imorgon.
Tur man har extra sjukförsäkring, så man kan få träffa läkare snabbare..
Hoppas på det bästa.
 

Peddjy

Cartier
Jag har det problemet att handleden sväller på natten ibland. Man vaknar upp och får panik för att klockan sitter fast, Brukar försöka att komma ihåg att ta av mig den innan läggdags. Annars på dagen så är länken slapp!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Suck! Får se hur det är imorgon.
Tur man har extra sjukförsäkring, så man kan få träffa läkare snabbare..
Hoppas på det bästa.

Är detta en ny företeelse att du svullnar över natten? Enligt frugan kan det vara normalt men att det sedan går tillbaka under dagen. Har problemet med njurarna dykt upp plötsligt är det antagligen läge för akutbesök! Ring annars 1177 för rådgivning!!!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Detta kom plötsligt.
Vaknade idag och det kändes bra till jag tog ett djupt andetag, får ringa 1177.
Har känt mig risig ett tag och märkt att när jag tränat så blir jag trött väldigt snabbt.
 

demondave

Rolex
1177 direkt, utan tvekan!

Har också privat sjukförsäkring, men hittills har landstinget här varit snabbare och mer tillgängliga, i alla fall vid initialkontakt. Försäkringen betalar i mitt fall alla vårdkostnader i efterhand i mitt fall.

Fråga Doktorn på klocksnack kanske blir ett stående inslag :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Lycka till hos doktorn. Håller tummarna att det inte är nåt allvarligt.


Skickas från min iPhone
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Läkaren i veckan.. Dom tycker jag ska åka in nu, men då blir man sittandes på akuten till 7 imogonbitti..
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Enligt läkarkontakten njursvikt!!! Hoppas bara det är någon brist på vitaminer eller något.. Suck!
 
Topp