• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan som inte flög...

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Lite av en "glaset är halvtomt"-tråd, men ändå. Nyfiken på era klockor som till en början verkade som en bra idé/som ni gillade utifrån bilder och koncept men som sen inte flög. Känner ni igen känslan? Något skaver och stämmer inte riktigt. För mig är det ett rätt säkert tecken på att klockan för eller senare ryker.
Jag börjar med denna. Otroligt snygg tycker jag. Gillar GMT-visaren. De svarta visarna också ett plus. Men - nej. Lite stor. Svårt att få armbandet att sitta riktigt bra. Känslan att detta inte är en GMT-master gnagde också... Den åkte efter typ två veckor. Det sjuka är att jag är intresserad av den igen...
IMG_0222.JPG
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Den här 1675:an åkte efter två veckor, kändes trist på något sätt. Skulle nog ha letat efter en med mer patina på tavlan.
temporary_zpsdb3c3dfb.jpg~original
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För mig är Seiko alltid en bra idé, i teorin. När jag väl får hem dem så funkar det inte för mig, hur mycket jag än vill. Oklart varför, det är ju bra klockor, men inte för mig.

Några som seglat förbi:

image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Donkii

Boushh
2-Faktor
@Airbus, du får välja att köra med den tidigare EXP2:an så kanske det flyger för dig.
Har själv haft sju eller om det är åtta Speedmasters, anledningen till att det aldrig flög var för att de var alldeles för nya. Det ska vara sextiotalare! Samma sak med Seamaster som jag haft ett flertal av, nu har jag hittat hem med en -61.

LUQqlJq.jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
image.jpg

116600. Grym klocka men ni vet ju varför den hamnar på listan. Den är som en fin tjej man bara hade en kortvarig flång med. Man får påminna sig själv om varför den inte funkade för att inte trilla i samma fälla igen.
Intressant! Har en sådan och börjar känna lite som du... Vad var det som gjorde att den inte blev en keeper?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Intressant! Har en sådan och börjar känna lite som du... Vad var det som gjorde att den inte blev en keeper?
Kanonbra klocka men bristen på AR drev mig till vansinne ganska omgående. Störde mig på att man sällan kunde se tavla och visare tydligt. Jag gillar att kunna detaljstudera tavla och visare och det gick helt enkelt inte.

Utöver det satt den kanonbra på min handled och kvalitetskänslan var kanoners.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
BLNR...försökte verkligen i flera månader...tom med annan länk o visst den är fin...men jag störde mig lite på det blåa o alla siffror på bezeln...alldeles för fin klocka för att bara låta ligga så den fick gå vidare.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Kanonbra klocka men bristen på AR drev mig till vansinne ganska omgående. Störde mig på att man sällan kunde se tavla och visare tydligt. Jag gillar att kunna detaljstudera tavla och visare och det gick helt enkelt inte.

Utöver det satt den kanonbra på min handled och kvalitetskänslan var kanoners.
image.jpg

116600. Grym klocka men ni vet ju varför den hamnar på listan. Den är som en fin tjej man bara hade en kortvarig flång med. Man får påminna sig själv om varför den inte funkade för att inte trilla i samma fälla igen.
Den är så bra! Gött att man snart har en igen! :D
 

Sond

Patek
Hehe... Med tanke på hur det flippas här så borde tråden snart innehålla alla tänkbara klockmärken och modeller..:D.

Den enda klocka jag har ägt som kändes lite fel var en Seiko skx 011. Urtavlans färg var något, något för blek.
IMG_2610 (2).jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Skakar liv I min gamla tråd igen. En riktigt brandfackla - men kan inte vänja mig vid Rolex GMT-c. Kan vara att jag gillar Pepsin så mycket, men GMT-c känns för mig själlös och för blank med sina mittlänkar och keramiska ring. Har prövar BLNR och den svarta, har ägt båda varianter två gånger men funkar inte. MM300 fungerar inte heller kan jag konstatera nu. Fel dimensioner - för hög i kobination med att glasdiametern är för liten...
 
Topp