• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan som NÄSTAN fått dig att bli OWG

JWS

Omega
I mitt fall är det denna, Omega SMP 300m Electric Blue Quartz. Passar på allt: länk, nato, läder, gummi. Beroende på band även till det mesta (möjligtvis inte frack). Som quartz tickar den på utan jidder med winders osv. Tillräckligt mycket premium så att det känns, men inte så dyr att man måste vara överdrivet rädd om den. Bär den 90 procent a tiden trots att klocklådan även rymmer en del annat.
Vilken är din nästan-OWG-klocka?
upload_2016-10-4_12-32-5.png
 
Senast ändrad:

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Som jag känner just nu skulle jag kunna vara OWG med en keramisk Sub! Tål allt, kvalité, relativt diskret och det är ju en Rolex. ;)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Skulle jag bli tvingad gå owg så skulle jag göra det med en subc. Sport-stål 5711 eller 15202/15300 hade ju varit givna valet men faller på för dålig WR tyvärr :/
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är kul med klockor, men var jag tvungen skulle jag kunna leva utan. Lite filosofiskt tror jag livet blir tomt och innehållslöst när man styrs av klockan. Tyvärr är det kompromisserna som gör livet meningslöst och det tror jag gäller även klockor. Den här är nog den sista som skulle få lämna om det är rå-kris.
IMG_8992.JPG
 

paradis

Audemars
Den här Submariner 1680 har jag haft nu i ca.7-8 år , som enda Rolex . Jag behövde inte mer, men ändå gick jag ock köpte en Datejust 16013 som jag knappt använder .
 

isbjörn

Panerai
jag är ju OWG med min 116200 med jubilee och tuxedo-tavla så det får bli mitt svar. Lagom anonym, passar till allt. inte onödigt dyr, dvs kan användas alltid förutom när man byter däck. Vattentät, tål allt man normalt gör.

Som OWG behöver man dessutom inte ngn winder... ;)
Åhhh...! Jag är med dig i tänket. Den snyggaste och coolaste DJ-kombon ever, i min bok. Har jagat (nåja) en tuxedotavla till min blå ett bra tag nu utan att få napp...

On topic:
1. sista att lämna om jag vore tvungen att avyttra klockorna: pappas Speedy från -66.
2. Klockan som fyller i princip alla mina behov och ofta sitter på: Submariner 14060.
3. Om jag skulle skaffa en enda och förbjudas bära annat: GMT II 16710.
 
Topp