Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockan stannade...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bojke, 18 juni 2013.

1. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Som rubriken antyder så har min klocka stannat. Klockan i fråga är en batteridriven Glycine. För en rafflande historia kan ni leta upp mitt inlägg om införskaffandet på sida 3 i denna tråd: http://klocksnack.se/threads/dagens-loppis-fynd.6389/page-3
    Sammanfattningsvis så köpte jag den på en loppmarknad, där försäljaren bytte batteri. Den tickade på fint i början, men nu har den alltså stannat. Kan det vara något fel som jag kan fixa själv (glappande batteri eller liknande, jag vet överhuvudtaget inte vad som kan tänkas behövas), eller bör jag låta den gå för en billig peng på K&S?

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Öppna och kolla alternativt lek lite med kronan och se om den vaknar till liv.

Bojke gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Eftersom jag vill köpa den billigt finns det inget du kan göra :D

Gör rent batterikontakterna och kolla skador på eventuell isolering under dem samt motionera kronan, precis som Aurum föreslog.

Bojke och Wii gillar detta.
  4. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Ibland kan de simplaste tipsen vara de bästa. Efter att ha öppnat härligheten så märkte jag direkt att den inte var på långa vägar lika avskräckande som ett mekaniskt urverk. Min expertis på området :)D) sade mig att batteriet var boven, och mycket riktigt så var det ett glappande batteri som hindrade gången. Om jag satte fingerspetsen på "batterihållaren" så tickade sekundvisaren på, men när jag tog bort det så stannade den upp. Efter att ha provat mig fram så tyckte jag mig förstå ungefär hur jag skulle göra, och nu går den som tåget. Tack! :D

LongCon, Camo00 och Aurum gillar detta.
  5. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen

Som vilken urmakare som helst ju :D

Bojke gillar detta.
  6. calzone

calzone Biskop

Skönt att det löste sig :), Och grattis till ett fynd den är stilren :D

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Bojke gillar detta.