• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockan stannar efter service? :/

ATL

Omega
Hej alla på KS!

Jag är djupt bekymrad :/ .. min rolex submariner guld/stål lämnades in på service i januari och blev klar i fredags. Nu har jag upptäckt att den stannar fast den sitter på min arm. Bara idag har den stannat 5 gånger på någon timme.

Vad kan detta bero på? Vad ska jag göra? Någon som kan hjälpa mig? Uppskattar alla svar. Jag är djupt oroad. Vill inte sånt ska hända efter en service på 6600kr :(
 

Sond

Patek
1. Har du sett till att den är uppdragen? 2. Om den är uppdragen, gå tillbaka. Tråkigt, men ingen katastrof.
 

Boris Balkan

Fark you!
Jag vill inte vara petig. Men vi som gillar klockor kallar det för kronan, inte "skruvan" :D
image.jpg
 

plattfot

Rolex
Trist, och man kan tycka att det borde uppmärksammats innan du fick tillbaka den.

Kan det vara så "enkelt" att visarna tar i varandra och klockan stannar - alltså slarv vid återmontering i servicens absoluta slutskede?
 

jabla

Sarlacc
Du behöver inte vara orolig att den hamnar sist i servicekön, den fixas säkert på ett par dagar.
 
  • Like
Reactions: ATL

ATL

Omega
Trist, och man kan tycka att det borde uppmärksammats innan du fick tillbaka den.

Kan det vara så "enkelt" att visarna tar i varandra och klockan stannar - alltså slarv vid återmontering i servicens absoluta slutskede?


Kanske, Kanske .. Ska iaf gå tillbaka med den på måndag så får dom nog titta på det :)
 
Topp