• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockan stannar efter service? :/

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trist, och man kan tycka att det borde uppmärksammats innan du fick tillbaka den.

Kan det vara så "enkelt" att visarna tar i varandra och klockan stannar - alltså slarv vid återmontering i servicens absoluta slutskede?
Hur ska han kunna se det själv? Klockan har ju inte AR. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo, ligger lite i det. Om vi pratar klock- eller konsumtionskatastrof...
Som ägare är man ju inte så glad om dyrgripen måste vara borta i 4 månader (vilket i sig är katastrofdåligt) för att sedan återvända "trasig". Undantaget är väl Davvan som gärna är utan en av sina klockor under servicetiden. Antar dock att han har andra klockor att varva med under tiden.
 

adress

Friends of KS
Den servades på Carlssons Ur i Helsingborg. Jag fick med 2 års Rolex Service garanti.
Hur har dom kunnat göra gångtest - utan att den stannar 4-5 ggr på en timme.
Kanske var ett " lärlingsjobb " - eftersom det dessutom tog så lång tid.
Förklarade dom inte varför det tog - skulle ta 4 månader.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Som ägare är man ju inte så glad om dyrgripen måste vara borta i 4 månader (vilket i sig är katastrofdåligt) för att sedan återvända "trasig". Undantaget är väl Davvan som gärna är utan en av sina klockor under servicetiden. Antar dock att han har andra klockor att varva med under tiden.

Det är väl därför man har många dinks, så det inte märkz.....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur har dom kunnat göra gångtest - utan att den stannar 4-5 ggr på en timme.
Kanske var ett " lärlingsjobb " - eftersom det dessutom tog så lång tid.
Förklarade dom inte varför det tog - skulle ta 4 månader.
Det tar väl inte en lärling 4 månader att serva en klocka? Beror ju såklart på att trycket är större än kapaciteten.
 

ATL

Omega
Hur har dom kunnat göra gångtest - utan att den stannar 4-5 ggr på en timme.
Kanske var ett " lärlingsjobb " - eftersom det dessutom tog så lång tid.
Förklarade dom inte varför det tog - skulle ta 4 månader.


Dom sa till mig det tog 8-10 veckor. Jag ringde upp en gång också för bara titta hur det gick med servicen och det var typ i början av april. Ringde mest upp för jag trodde dom kanske hade glömt bort mig lr ngt
 

jhm

Panerai
Dom sa till mig det tog 8-10 veckor. Jag ringde upp en gång också för bara titta hur det gick med servicen och det var typ i början av april. Ringde mest upp för jag trodde dom kanske hade glömt bort mig lr ngt


Lämna den till Bergströms nästa gång det är dags för service är mitt tips. Har hört en del, både om Bergströms och Carlssons, så det är inte ett råd taget ur luften. :)
 

adress

Friends of KS
Lämnade precis tillbaka den. Personalen på Carlssons Ur sa att det inte var något farligt och att det fixas så snabbt som möjligt. Just nu känns det iaf riktigt bra :)
Inte " farligt " men förjä....... efter 4 månader och över 6000kr i arvode. Hoppas dom kompenserar dig på ngt sätt. Lycka till - denna gång.
 
  • Like
Reactions: jhm
Topp