• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan under macheten?

Visa klockan eller dölja?

  • Har klockan alltid synlig på handen!

    Röster: 28 54.9%
  • Aldrig över min döda kropp klockan skall vara under macheten. Basta!

    Röster: 23 45.1%

  • Totala väljare
    51

meo_swe

Audemars
+1
Fet sportklocka till skjorta är som grova skor till finbyxor eller kosse. Stil är en helhet.
Dessutom äter dykringar manschetter till frukost.
Men rulla upp ärmarna ett par vik, då kan det funka!

(Obs, funkar dock inte att rulla upp finbyxorna till grova skor...)
Exakt!
Casual stil med "fetare" klocka och uppvikta armar är ju helt underbart. Jag tänker direkt på välklädda män som lagar mat eller hjälper vackra damer byta däck längst en bilväg :D
 

Bjudko

Cartier
Här kommer ett gränsfall.
En bild från i höstas. PO har medvetet glidit ner för att se hur detta såg ut. Visst den syns men i verkligheten ser det inte så stort ut som det kanske gör på denna bilden.
image.jpg

Snygg, vad är det för modell? Klockan dvs.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Klocka efter klädsel.
Knäppt skjorta = dressare/låg, inte för stor klocka.
Uppvikt skjorta/tisha = valfri klocka.
 

Chagall

Cartier
Den ska vara dold. Inget att diskutera om ens. I dubbel bemärkelse i detta fall också.
 
Senast ändrad:

noxela

Omega
Jag har macheten dold, men nära till hands i hallen. Kommer det en jobbig försäljare, eller annat löst folk, så är den bra att ha tillhands.
 

ozzyozzy

Cartier
Du menar nog manschett, dvs linning eller kant som avslutar ärmen på en skjorta. Machete är en storbladig kniv som ofta används för att bereda sig väg genom jungeln, om man nu har behov av det. Den typ av skjorta som har manshetter bär jag bara på bröllop och begravningar så frågeställningen är inget större problem för mig. Machete skulle jag vilja ha på jobbet men jag får antagligen inte.

Vänligen.
När man läxar upp någon och själv gör fel ;)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
+1
Fet sportklocka till skjorta är som grova skor till finbyxor eller kosse. Stil är en helhet.
Dessutom äter dykringar manschetter till frukost.
Men rulla upp ärmarna ett par vik, då kan det funka!

(Obs, funkar dock inte att rulla upp finbyxorna till grova skor...)

Pfft:

tumblr_nj08pbgBfk1u4z94po1_1280.jpg


Det mest skitnödiga jag vet är att att följa stilregler eller etikett. Enda anledningen för att jag vet om stilregler är för att kunna bryta mot dem.
 
Topp