• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockans band gick nyss sönder, behöver tips på nytt

J.Hall

Omega
Hej!
För fem minuter sen brast mitt klockarmband till följande klocka:
https://klocksnack.se/threads/omega-constellation-chronometer-f300-hz-cone-2500kr.9441/

Det gick sönder i själva sömmen, inte mycket o säga om saken då det kändes lite torrt och använt.
Hur som helst så har jag inget band att ersätta med och behöver därför tips på snygga band som kan passa till denna klockan. Jag har heller inga verktyg för att byta band så en återförsäljare som kan serva mig med allt vore ju det bästa.

Nu till set krångliga, det måste vara ett 17mm band.

Alla tips är välkomna, både gällande typ av band och var jag kan handla det! :)
 

plattfot

Rolex
Bandet byter du enkelt med (i stort sett) vilket mindre verktyg som helst - miniskruvmejsel, mindre kniv eller dyl.

Det ser ut som det sitter ett 18mm-band som man trimmat lite för att få det på plats. Det gör utbudet större och du kan hitta ett band på vilken klockaffär som helst som säljer lösa band.

Skall du absolut ha ett 17mm-band (vilket jag rekommenderar) är här ett bra ställe att beställa ifrån:
http://www.watch-band-center.com/watchstrap-s428h425-Watch-straps-17mm.html

Annars kan du ju alltid konsultera någon av forumets läderslöjdare....
 

JayJay

Rolex
Ett bandverktyg kostar en hundring. Eftersom du inte redan har ett så köp ett. Vad gäller band så brukar även de små lokala klockbutikerna ha några alternativ i udda storlekar. Gå och se efter, kanske har du tur och ngt faller dig i smaken. själva bandbytet kan alla butiker göra och det är alltid gratis. I annat falll är det ju beställa som gäller och där har du ju redan fått ett par förslag.
 

J.Hall

Omega
Tack för alla svar! Har skickat ett meddelande till Cheepo o hoppas att han vill hjälpa mig :)
Helgarderar nog med att beställa ett från den sidan som plattfot nämnde, då kan jag även köpa det där bandbytarverktyget som jag saknar.

Tusen tack!
 
Topp