• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockans värsta fiender - vilka är det?

Spindel

KS vulkanolog på Island
Människor som inte använder dem, klockor skall användas och bli patinerade och inte ligga och samla damm i väntan på något "särskillt" tillfälle. :p
 

Whedda

Rolex
Människor som inte använder dem, klockor skall användas och bli patinerade och inte ligga och samla damm i väntan på något "särskillt" tillfälle. :p

Håller helt med men det är ju nog ingen större fara för själva klockan att ligga varmt, mörkt och mysigt på en kudde i bankfacket i 10 år :) Dock inget jag någonsin skulle vara intresserad av som klockintresserad.
 

Totte

Panerai
Behold alla dörrkarmar, järnstolpar, putsade väggar och allt annat otyg dom Gud skapat för att sarga våra käraste ägodelar! Jag har lösningen;
e5u6e7yz.jpg

Har patentansökningar liggande i 37 länder. Det här kommer göra mig rik!!! :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Alla jävlar som går med klockan på höger arm. När man själv går med klockan på vänster på deras högra sida. Klonk klonk. Asså vad fan!


Hatar det! Min närmsta vän är den främsta orsaken till repor på min klocka..Även min macbook som repar sönder alla spännen och länkar
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Håller helt med men det är ju nog ingen större fara för själva klockan att ligga varmt, mörkt och mysigt på en kudde i bankfacket i 10 år :) Dock inget jag någonsin skulle vara intresserad av som klockintresserad.

Man blir fundersam när man läser denna tråd, om folk faktiskt använder sina klockor, då de verkar oroa sig för repor på armband och spännen :p
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Klockans värsta fiende måste väl ändå vara att hamna hos en "tacticool" snubbe som har den vriden 180 grader. (med tavlan alltså på undersidan av armen...)

/Robert
 
Topp