Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockarmband till Omega viklås?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Miata ND, 23 augusti 2016.

1. Miata ND
    Trådstartare

Miata ND Torpare

Hej,
    En fråga som någon här säkert kan svara på.
    Fick pris idag på Omega viklås (94521813), 2900 kr hos NK i Stockholm. Och jag tänkte slå till på det om jag bara kan hitta det klockarmband som jag vill ha till Speedyn.
    Så var hittar jag ett cognacsbrunt rallyarmband med stora hål som funkar med Omegas viklås?
    Har inte sett att Omega har något rally-/racingarmband med stora hål....har bara sett svart och med små hål?
    Eller ska jag skippa Omegas viklås helt och hållet och köra någon annan kombination? Förslag mottages tacksamt :)
    Hälsningar,
    Anders

2. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Beställ ett av tex. @Anders W
    Dra ett pm och fråga om han kan använda sin magi :)

3. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    "Vanliga" band fungerar väl på det viklåset? Enda skillnaden är väl att du får en springa där tungan på det vanliga låset har suttit.
    IMG_0206.jpg

jabla gillar detta.
  4. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Vanliga funkar, men snyggast och bäst med remmar som är skräddarsydda för viklåset. Jag har förutom OEM-remmar från AD mestadels beställt från Watch Obsession (se länk) men finns lite varstans annars också på nätet, även aftermarket av hygglig kvalitet till bra priser.

https://www.watchobsession.co.uk/collections/omega-watch-straps

Vänligen
    Forumets undersköterska

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Viklås på en kronograf av gammalt snitt är väl ingen hit?

jabla gillar detta.
  6. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Jodå, visst fungerar det bra. Speedy Pro (om det är den det handlar om) är som skapt för Omegas fina viklås. Bilden nedan skamlöst plockad från nätet.

Pilot gillar detta.
  7. yonsson

Från:
    GBG
    Jag tycker det skär sig stilmässigt faktiskt.

8. Miata ND
    Trådstartare

Miata ND Torpare

Jo, det är förstås en Speedy Pro som viklåset ska vara till. Tycker viklåset passar väldigt bra till den klockan.
    Är väll 99% chans att jag går in på NK och beställer ett på lunchen i morgon. Hittar jag inget rallyarmband som är gjort för viklåset får jag väll köra ett "vanligt" i läder.
    Hade dock väldigt gärna haft ett rallyarmband som hade matchat mina bilhandskar från Dent's :)
    Hälsningar,
    Anders

9. yonsson

Från:
    GBG
    https://heuerville.wordpress.com/heuerville-straps/

jabla gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield