• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockarmband till Omega viklås?

Miata ND

Breitling
Hej,
En fråga som någon här säkert kan svara på.
Fick pris idag på Omega viklås (94521813), 2900 kr hos NK i Stockholm. Och jag tänkte slå till på det om jag bara kan hitta det klockarmband som jag vill ha till Speedyn.
Så var hittar jag ett cognacsbrunt rallyarmband med stora hål som funkar med Omegas viklås?
Har inte sett att Omega har något rally-/racingarmband med stora hål....har bara sett svart och med små hål?
Eller ska jag skippa Omegas viklås helt och hållet och köra någon annan kombination? Förslag mottages tacksamt :)
Hälsningar,
Anders
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
"Vanliga" band fungerar väl på det viklåset? Enda skillnaden är väl att du får en springa där tungan på det vanliga låset har suttit.
IMG_0206.jpg
 

Miata ND

Breitling
Jo, det är förstås en Speedy Pro som viklåset ska vara till. Tycker viklåset passar väldigt bra till den klockan.
Är väll 99% chans att jag går in på NK och beställer ett på lunchen i morgon. Hittar jag inget rallyarmband som är gjort för viklåset får jag väll köra ett "vanligt" i läder.
Hade dock väldigt gärna haft ett rallyarmband som hade matchat mina bilhandskar från Dent's :)
Hälsningar,
Anders
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo, det är förstås en Speedy Pro som viklåset ska vara till. Tycker viklåset passar väldigt bra till den klockan.
Är väll 99% chans att jag går in på NK och beställer ett på lunchen i morgon. Hittar jag inget rallyarmband som är gjort för viklåset får jag väll köra ett "vanligt" i läder.
Hade dock väldigt gärna haft ett rallyarmband som hade matchat mina bilhandskar från Dent's :)
Hälsningar,
Anders
https://heuerville.wordpress.com/heuerville-straps/
 
Topp