• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockauktion för BCF!

Karlsson

Panerai
På måndag klockan 20:00 är det dags för Humorgalan som samlar in pengar till Barncancerfonden under aftonen, och därför tar jag tillfället att auktionera ut en riktigt grym dykare inför detta!

Reglerna är enkla, men läs gärna en extra gång så att det inte blir några missförstånd:
Budgivningen börjar på 10:- och varje bud höjs med 10:- (bud nr 2 blir alltså 20 kronor, bud nr 3 blir 30 kronor, osv).
Genom att skänka sitt "bud" till BCF och redovisa det med en print screen här i tråden är du med i matchen! Man får buda hur många gånger man vill och den person som leder budgivningen när Humorgalan startar på måndag vinner! Klockan skickas på tisdag med postens gröna :)
Man kan enkelt ge en gåva(lägga bud!) via Swish till nummer: 1239006602 eller varför inte via Klocksnacks insamling som ni hittar här! Ni hittar mer info på www.barncancerfonden.se.

Så.. nu när reglerna är klara som korvspad, vad är det för klocka det handlar om?

(Stulen info men alla bilder är på klockan i fråga)
Citizen NY2300
WR: 200m
Crystal: Mineral
Movement: Automatic 21 jewels featuring day, date, and hand winding
Calibre: Miyota 8200
Dial: Black
Bezel: Unidirectional 60 clicks
Case Diameter (w/o crown): 38.5mm
Case Thickness: 12mm
Bracelet Width: 20mm


DSC_0130.JPG


DSC_0131.JPG


DSC_0132.JPG


Originalgummi och ett tufft extraband med butterflylås skickas med!
DSC_0138.JPG


Lite info om just detta exemplar!
Klockan är grym med distinkta klick i bezeln och i bra iögonfallande skick. Lumen lyser fint och starkt men bara en kort stund. Den har någon gång åkt i golvet och dras inte upp automatiskt längre men skruvar man upp den så går den fint och i min ägo går den "typ" 20 timmar när den är uppdragen. Den byter datum mjukt och fint efter ca 5 timmars process, men man ska ändå sova mellan 12:00 och 05:00 så det är ingenting man märker av... :)
Servicehistoriken är okänd! Gummit är bara använt ett fåtal gånger.

Vågar nästan dra till med att kalla den här skönheten för anrik då ägaren innan mig var Denke..

Vi kan alla hjälpa till i kampen mot barncancer!
Lycka till
 

Karlsson

Panerai
Fan va kul! Vilken insats! :D Och jag som suttit här och gnällt i helgen.. Sån j'vla upphämtning, tack allihopa!!

@Aboynamedsue, Grattis till en strålande insats och vinsten i denna budgivning. Skicka din adress till mig via PM så skickar jag klockan imorgon! Tack också till @J3sus som med en ynka minut tyvärr missade! PM'a mig din adress också så skickar jag över en klockrelaterad goodiebag :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Fan va kul! Vilken insats! :D Och jag som suttit här och gnällt i helgen.. Sån j'vla upphämtning, tack allihopa!!

@Aboynamedsue, Grattis till en strålande insats och vinsten i denna budgivning. Skicka din adress till mig via PM så skickar jag klockan imorgon! Tack också till @J3sus som med en ynka minut tyvärr missade! PM'a mig din adress också så skickar jag över en klockrelaterad goodiebag :)

Eftersom jag och @J3sus hade samma bud och han la sitt först så är det min bestämd uppfattning att vinsten bör tillfalla honom. :)
 
Topp