Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockband i Stockholm

Diskussion i 'Diskussion' startad av Carl.Ny, 27 augusti 2014.

1. Carl.Ny
    Trådstartare

Carl.Ny Torpare

Hej,

Har nyligen köpt en ny vintage Omega ref. 265 och är mycket nöjd! Ska nu införskaffa mig ett nytt band till den :)

Vart i Stockholm ska jag gå och kolla? Är intresserad av ett mocka eller läder, dock så har min nya klocka inte "röret" som ska sitta emellan hornen så har inte något att fästa bandet i sen? Eller följer sånna rör med när man köper band?

Tack på förhand

Mvh
    Calle

2. Noami

Noami Friends of KS

Tja Calle!
    Kolla hos din närmsta urhandel. I Stockholm finns det en uppsjö av sådana. Alla borde ha klockarmband till salu.
    Själv har jag köpt klockarmband från Franks Ur, precis vid plattan, samt från NK:s klockbutik på markplan.

Röret du letar efter heter bandstift. Dessa finns att köpa på Clas Ohlson i 5-par för under 50kr, men även hos en urhandlare för säkert 100kr/par. Du behöver bandstift som är 18mm långa.

Sen så har vi även Cheepo63 här på KS som är grymt bra på att tillverka klockarmband, säger detta utifrån egen erfarenhet. Singularstraps.se som drivs av Singular här på KS säljer också armband av högkvalité.

Lycka till.

Edit: glömde nämna att bandstift inte följer med. Vet inget om den kvalitetsmässiga skillnaden mellan bandstift från Clas Ohlson och en urhandel (andra KS:are får gärna upplysa oss om detta).

willbur, Jacob, yonsson och 2 andra gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Till tunga eller dyra klockor tycker jag man ska kosta på sig bra bandstift (för pålitlighetens skull) men annars tycker jag det mesta funkar.

Det är kul att prova i butik, men de jag besökt har bara haft Hirsch vanligaste band inne och inte i alla storlekar. Då tycker jag det är roligare att botanisera på nätet. Bättre priser och större utbud.

Kolla:
    Thestrapshop.co.uk
    Watchobsession
    Watchbandcenter

RobertD gillar detta.
  4. cab

cab Friends of KS

Krons Ur har en del Hirsch inne men till rätt tråkiga priser som de flesta andra butiker.

Tycker ofta det skiljer lite för mycket för att kunna stödja de lokala butikerna.

5. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Word!

Alla handlare i Sverige kör samma leverantör: hirsh och ibland rios. Som så vitt jag vet inte har några mocka varianter. Kolla runt på ovan nämnda, och andra nät leverantörer för massa annat kul. Mät bredden vid hornen om du inre har med dig klockan vid köp.

6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Hej, och välkommen! Kolla Brandstationen/herrJudith vid Mariatorget, om du har vägarna förbi. Tycker bl.a. de italienska(?) mockabanden verkar trevliga, men kanske över budget? http://herrjudit.se/sv/kategorier/klockor/watch-strap/

Tyvärr kanske de bara har i 20 mm, och jag antar att du ska ha 18 mm? Borde som sagt finnas liknande i rätt storlek på typ e-bay.

Lycka till!

7. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Köpte detta på stjärnurmakarna.
    18 mm Hirsch . image.jpg

LongCon gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield