• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockbeteenden som för en oinvigd kan verka märkliga.

Geparden

Audemars
Pengafrågan -som tyvärr ofta kommer upp- tycker jag är den tråkigaste biten. Jag har inte några nämnvärda tillgångar bundna i klockor, men kan tänka mig att för er med större värde är det ännu värre.

För övrigt så städar jag nu!

image.jpg
Bra val av "städklocka" men visst bytte du Nato några gånger på den innan Ajaxflaskan kom fram?.. ;)
 
DEt där med att spana efter folks klocka vid nya möten är ju en klassiker, likväl att bara kolla mot armen för att kika på min egen klocka!
Dom andra har jag "klarat" mig från, hittils... :)
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Ha ha några symtom har jag allt, men tydligen lite till att utveckla. Kommer nog att bli lite mera symtom om jag fortsätter hänga här:D
 

Onelund

Rolex
haha den här tråden fick mig att skratta, känner igen mig.

Idag har jag rivit ner den gamla uteplatsen för att bygga nytt/om. Har lyckats byta mellan min Suunto som började envisas om att gå in i dykläge, switchade till megabeatern Steelix, för att nu gå in och njuta av en bärs, måste såklart byta klocka igen.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det är väl klockfotandet som folk reagerar på mest, fast jag bryr mig inte vad andra nu skulle anse om det. Hehe.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Brukar kunna skärpa till mig hjälpligt, men häromdagen vid avlämning på dagis hade en annan förälder en fin vintage SM 300 på armen på ett skitfult Nato. Kunde då inte låta bli att påpeka att den var värd ett bättre armband. Med full rätt kollade han in mig med ett förbryllat uttryck..fan åckså, men man lär sig...:oops:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När man tänker att det bästa med det nya jobbet är att man kan ha vilken klocka man vill utan att behöva vara orolig för att skada den, trots att det nya jobbet är ett bra kliv framåt och ger en bra löneökning. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När man "måste" sälja en klocka för att skrapa ihop lite gemensampengar och frugan påpekar att man ändå aldrig använder den. Man säger att den ju är ämnad att vara målar och mekarklocka i det nya boendet, hon frågar vad man fick för den, man svarar 6500kr och hon konstaterar att man är dum i huvudet om man köper en mekarklocka för 6500kr.

Det hände givetvis en kompis. :D
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Underbar tråd!
-Vanligast är nog att jag kollar utan att notera vad klockan är.
-i kollektivtrafiken stirrar andra blint i sina telefoner, jag spanar klockor så mycket det går!
-självklart finns en klocka i handskfacket!
-framför allt nya chefer / kollegors klockor spanas in på möte
- höll nästan på att avbryta en presentation idag genom att berömma nya VDn för hans klockval, kom på mig själv i sista sekund...
 

fc2

Rolex
Händer att jag kollar på klockan utan att se vad tiden är. Annars tycker folk att man är konstig när man inte har batteriklocka och speciellt när man måste vrida upp klockan varje dygn. Jättekonstigt.
 

luddviig

Panerai
Jätte rolig tråd!
Brukar väldigt ofta kolla på klockan utan att komma ihåg vad klockan är.
Tar kort på klockan och folk bara stirrar som att man vore dum i huvudet.
När man visar en klocka man funderar på och köpa och tjejen säger: den ser ju ut som alla andra du har.

Finns massor mer men dom är väl de vanligaste :p
 

SSL

Audemars
Själv tar jag aldrig kort om det är folk i närheten. Fan det är ju helt stört beteende. Dock normalare än folk som sitter o tar selfies på tricken. Men nä, endast folktomma platser för mig.
 

Icaras

Rolex
Nja... får ju lite märkliga blickar när man är uttråkad på tåget och ställer upp en mindre fotostudio på den nedfällda bänken endast för att få lite grymma bilder på sin klocka! Däremot aldrig någon främling som sagt något om vare sig mitt klockbeteende eller mina klockor.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Det dumaste beteendet är väl när man har klocka som är för fin för att använda :)

Och när man har en bordsklocka som är syncad mot atomuret bara för att kunna ställa sin vintage klocka mot, när man lika gärna kan kolla det på datorn eller telefonen :)

När man lägger massa tid för att klura på vilken storlek på klocka som är optimal (och då menar jag över 1h per dag typ)

:)
 
Topp