• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockbox med extra tillbehör i.

Daro

Omega
Vad har ni köpt för klocka och blivit positivt överraskade när boxen innehåller mer än bara klockan?

Själv blev jag mycket nöjd när jag fick hem den här:
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Rätt seriöst innehåll i en seriös låda till Sinns klockor ur Financials District-serien, en 6060 i det här fallet:
6060 - Stängd låda.jpg


Utöver klockan på länk skickar dom med ett läderband, extra sprintar, länkjusterings-/bandbytesverktyg, lupp och en putsduk. Trevligt med ett cert i stål också ... :happyhappy:
6060 - Öppen låda.jpg
 

Glidarn

Omega
Rätt seriöst innehåll i en seriös låda till Sinns klockor ur Financials District-serien, en 6060 i det här fallet:
6060 - Stängd låda.jpg


Utöver klockan på länk skickar dom med ett läderband, extra sprintar, länkjusterings-/bandbytesverktyg, lupp och en putsduk. Trevligt med ett cert i stål också ... :happyhappy:
6060 - Öppen låda.jpg
Kul med så mycket extra!
I rolex boxen finns en klocka och massa papper :( hehe
 

Hmpson

Cartier
Rätt seriöst innehåll i en seriös låda till Sinns klockor ur Financials District-serien, en 6060 i det här fallet:
6060 - Stängd låda.jpg


Utöver klockan på länk skickar dom med ett läderband, extra sprintar, länkjusterings-/bandbytesverktyg, lupp och en putsduk. Trevligt med ett cert i stål också ... :happyhappy:
6060 - Öppen låda.jpg


Säkert tio liter i volym.

Har också en sån box. Hade hellre fått den i trä till de andra modellerna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är man självsäker nog som tillverkare räcker det med det. Man får vara glad att de inte bara skickade den inlindad i bubbelplast i en begagnad strumpa.
:D
Personligen föredrar jag små boxar. Självklart hade det varit kul att få med något extra klädombyte, typ en länk eller nato men handskar, knivar eller dylikt hade bara blivit liggande i lådan ändå. Man vill ju kunna sälja som fullset när man tröttnar. :)
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Vad har ni köpt för klocka och blivit positivt överraskade när boxen innehåller mer än bara klockan?

Själv blev jag mycket nöjd när jag fick hem den här:
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG

Jag hade en limiterad Oris Chronoris ett tag. Klockan föll mig inte riktigt i smaken men handskarna var coola :)


Förstår att ni blev överraskade när ni får med en fickkniv och ett par handskar till klockan! Aldrig reflekterat över det men nu när jag tänker på det så brukar väl Panerai slänga med en skruvmejsel i sina lådor för att byta band med? Schysst ändå. Mer prylar åt folket! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lådan till Grand SEIKO SBGV009 är rolig, inte bra, men rolig eftersom den har ett lönnfack under kudden där det finns en extra våning där länken ligger. Klockmaster i GBG hade helt missat att det medföljde en länk till klockan när de fick in den. Sjukt roligt. :D
image.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Inte för att vara sån men om man köper en relativt billig klocka och får med en massa extra saker kan man ju fundera på vad klockan egentligen kostar att tillverka.
Rolex skickar som sagt inte med något extra vad jag vet men hur är det med tex PP?
 

Ozil1886

Omega
Använder ni allt extra godis som följer med? Tänker då på knivar, ficklampor, handskar och allt vad det kan vara. Eller låter ni dem ligga i lådan för att inte förstöra fullset setupen inför vidareförsäljning?
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Använder ni allt extra godis som följer med? Tänker då på knivar, ficklampor, handskar och allt vad det kan vara. Eller låter ni dem ligga i lådan för att inte förstöra fullset setupen inför vidareförsäljning?
Jag lät allt vara orört, vet inte riktigt varför.
Kanske undermedvetet sa jag till mig själv att vid ev. flipp så gör det jobbet enklare?
 
Topp