• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klockbutik i Tokyo

TLåbbman

Omega
finns händelsevis någon slags vintage affär, fokus rolex och motsvarande i Tokyo som någon kan rekommendera?

Kan passa på att fråga i samma tråd om någon har något förslag på beater/vardagsklocka i gränslandet mellan en G-shock och en mekanisk klocka. Alltså gärna en klocka med lite finesser som GPS-inställning/waveceptor, går på solljus etc, men där boetten är i metall med bra finish etc. Typ seiko asatron fast billigare. Casio osceanus kanske? ngn med erfarenhet av dem?

http://oceanus.casio.jp/
 

TLåbbman

Omega
ok tack... tror inte prisläget är speciellt bra, men har inte planerat köpa något så det spelar mindre roll.
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Kolla med Kuma-Kun på TTT som verkar ha koll på det mesta som rör klockor i Tokyo. Jag vet att han skrivit om hela loppmarknader med bara begagnade klockor. Låter nästan lite läskigt...

/Klocksebbe
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
KenKun

Man springer på klockbutiker hela tiden. I Shinjuku centrum finns en stor butik med en reklambild på framsidan stor som Godzilla. I källaren där har de en hel våning med bara vintage. Ett tips är att kolla alla våningar om du närmar dig en klockbutik.

För övrigt finns det ett "utsiktstorn" strax norr om Shijuku station: http://www.tripadvisor.com/Attracti...ce-Shinjuku_Tokyo_Tokyo_Prefecture_Kanto.html

På väg dit går du igenom ett litet område med massa elektronikbitiker. En av dessa butiker är en 5 våningar stor klockbutik som säljer SEIKO/GS, Sinn mm.

Utsiktstornet är ett mysigt utflyktsmål och i tornet ligger även ett litet turistcentrum med information.
Ni måste ju ändå ta er till stationen för att besöka minnenas gränd och käka grillspett där samt dricka sake.

Bifogar lite bilder Från när jag var vid tornet och på väg in i butiken jag nämner ovan. Sen ska man inte glömma BIC Camera i Akihabara och Wakostore i Ginza. Butikerna jag nämner nu säljer dock bara nya klockor.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och skippa svärdsmuseumet. Sjukt oturistigt och inte värt promenaden dit för att se några svärd bakom glas.

SEIKO om man nu gillar sånt har ett eget museum i Tokyo.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oceanus ska för övrigt vara bra! G-Shock har ju även gjort nya grymma modeller i stål. Både och finns säkert på BIC camera. Ibland har de deals, typ köp två klockor och få den billigaste för 50% av priset. Värt att fråga när man är där.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Du måste besöka Jacky Road, som hade både nytt och begagnat. Bra priser dessutom. Aktuella priser finns på deras hemsida.
 

OBRKV

Cartier
Komehyo hade ett gäng beggade klockor. När jag var i deras Shinjuku-butik var utbudet sådär, men kanske kan vara värt att kolla!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Åk till Akihabara tyckte det fanns butiker lite överallt som sålde begagnat samt att det även finns både klockbutiker och varuhus som säljer nytt.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Lite off topic men se till att besöka stadsdelen shimokitazawa! Det skulle förvåna mig om det inte låg någon rolig vintagebutik där men oavsett är en tripp ut dit värt besväret.
 
finns händelsevis någon slags vintage affär, fokus rolex och motsvarande i Tokyo som någon kan rekommendera?

Kan passa på att fråga i samma tråd om någon har något förslag på beater/vardagsklocka i gränslandet mellan en G-shock och en mekanisk klocka. Alltså gärna en klocka med lite finesser som GPS-inställning/waveceptor, går på solljus etc, men där boetten är i metall med bra finish etc. Typ seiko asatron fast billigare. Casio osceanus kanske? ngn med erfarenhet av dem?

http://oceanus.casio.jp/

Finns en uppsjö med handlare. Kommer inte ihåg gatunamn, men i ginza på en av de stora gatorna så finns det en och annan comex i skyltfönstret sist jag var där.

Dåligt svar, men hoppas det ger något.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Väcker liv i den här då vi planerar en resa ditt nästa år. Hur ser prisläget ut, mycket billigare?
Just nu är det tyvärr inte så mycket billigare. Speciellt pga Brexit har yennen skenat lite, men även innan svängde det en del. Nu skriver du ju "nästa år" och till dess kan det förstås ha hänt en del. Oavsett är min bild att de stora handlarna är ganska snabba med att prisjustera och anpassa efter världsekonomin vilket ju kan vara både bra och dåligt.
Det som kan vara lönsamt är att kolla på NIB eller LNIB-produkter om det nu finns intresse för det. Ställen jag gillar är Housekihiroba i Shibuya, GMT-J i Shinjuku (stationens västra exit), Best i Shinjuku (östra exit) och div butiker däromkring.
 
Topp