Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockbutik med begagnade ur Californien/Los Angeles?

Diskussion i 'Diskussion' startad av aleksi, 16 juli 2015.

1. aleksi
    Trådstartare

aleksi Bonde

Någon som har tips? Mottages tacksamt :)

Innuce gillar detta.
  2. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    aleksi gillar detta.
  3. Johan S

Johan S Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag var nyligen i Kalifornien och köpte mig en 16013 från http://www.fourtane.com/ Grymt bra sortiment (det som finns på hemsidan var bara en bråkdel av vad som fanns i den fysiska butiken) av beggade ur och bra att göra affär med. Jag handlade av en av ägarna och han var helreko, jag prutade på priset och det var inga problem att dela på skatten samt att han fixade fram en Rolexbox utan extra kostnad. Deras bemötande av kunder var klanderfritt och man kände sig bekväm med att kolla runt och prova diverse klockor, jag passade på att prova loss som bara den när jag väl hade chansen:happyhappy:.

Nu ligger ju tyvärr inte Carmel i L.A (ca 5h bilfärd) men det är en riktigt fin liten småstad med massor av bra restauranger och en härlig strand "mitt i stan" som man kan njuta av solnedgången på, ett besök dit är att rekommendera om det är så att du har tillgång till bil och ska köra runt lite i Kalifornien, man passerar många fina stop på vägen mellan L.A och Carmel. Är du sugen på lite mer restips är det bara att slänga iväg ett pm!

Trevlig resa!

aleksi och Jimpa gillar detta.
  4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Såg butiken när vi var i carmel, tyvärr var det stängt :(

5. Johan S

Johan S Bonde

Från:
    Stockholm
    Osis! Den var trevlig och i La Jolla såg det även ut som det fanns en hel del härliga butiker med Jaeger, Lange & Söhne mm. Dock hade frugan efter Carmel gett migbesöksförbud i fler klockaffärer så det blev inga besök i dem och när jag skulle smyga dit då jag var "ute i ett ärende" på egen hand hade de stängt.

JohnDoe gillar detta.
  6. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Fundrar på om vi inte skulle ordna en ks resa till californien i höst, såg att sas hade t.o.r till san franciso i oktober under 5k.
    Natirligtvis avrundar vi las vegas

Johan S och Jimpa gillar detta.
  7. Johan S

Johan S Bonde

Från:
    Stockholm
    Count me in! Riktigt bra pris! Kändes som det fanns mycket härliga klockbutiker i Kalifornien som jag missade. Men för att inte sabba tråden allt för mycket med massa goja från min del så har du helt rätt, HQMilton är klart värt ett besök och även http://www.wannabuyawatch.com/vintagerolex1.html har jag hört mest bra om men även något dåligt utlåtande, dock ska de ha ett bra utbud så det bästa är väl att göra ett besök och skaffa sig en känsla för stället och säljarna. Avsluta med Las Vegas låter prima med tanke på att vi skippade det nu eftersom vi hade småkottarna med oss pga värmen.

aleksi gillar detta.
  8. Innuce

Innuce Torpare

Se till att resesällskapet får en shyst klocka på armen. Tänker mig 60/70-tal i guld. Trevlig resa!

aleksi gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield