Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockbutik Miami beach

Diskussion i 'Diskussion' startad av Allan77, 8 april 2016.

1. Allan77
    Trådstartare

Allan77 Torpare

Hej!

Någon som kan rekommendera en klockbutik på Miami beach? Ingen märkeshandlare utan en som handlar med begagnat.
    Hur är priserna på begagnade märkesklockor typ Rolex eller Panerai? Något speciellt som är billigare "over there"?

2. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Hmm, kolla någon av pantbankerna! Har inget namn och rekommendera dock :( Du måste ju köpa en Daytona när man är på legendariska beachen där hehe

3. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Det ligger en på höger sida på Lincoln Road (om du kommer från stranden). Kommer dock inte ihåg namnet, men du kan inte missa den.

4. joey

joey Stadsbo

På södra delen av ön, det man mest förknippar med Miami Beach, finns det nån Rolex-butik iaf. När jag var i MB för några år sedan tog jag mig upp till Bal Harbor, vilket är en lyx-shopping mall typ 20 minuters bussfärd norrut. Där fanns bl.a. en AP boutique och en beg-affär med hur mycket klockor som helst. Massor med Rollar och bland annat en Oysterquartz 19018 för dryga 40' som jag då inte köpte men fortfarande tänker på ibland... Jag var där 2009. Beg-affären heter www.grayandsons.com.

5. Allan77
    Trådstartare

Allan77 Torpare

Tack så jättemycket för era svar!
    Ska kolla upp adresserna!

6. par

par Friends of KS

Oavsett bör du besöka Fpj butiken som ligger på Miami beach, duktiga tjejer som jobbar där dessutom.

tissoter gillar detta.
  7. JuBi

JuBi Torpare

Finns även beg-butiker i de större mallen, typ sawgrass mills, dolphin mall men framförallt Bal Harbour på som nämnts innan, finns "alla" feta klockbutiker men även någon beg-butik. Jag upplevde överlag att det var dyrare än i Sverige både när jag var där i september och nu i mars trots en liten dollar-dropp.

Mårtenssons ur Brookfield