• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockbygge nr. 2

McGyver

Rolex
På handleden!

image.jpg
 
Senast ändrad:

McGyver

Rolex
Tack för alla kommentarer! :)

Rostfitt är inte helt enkelt att jobba med.
Vet inte hur många borr jag brutit men det är MÅNGA =>jag kommer att beställa specialborr till nästa projekt!

Hade lite problem med vad jag trodde var visare som gick emot glaset men det visade sig vara min "verkhållarring" i gummi som pressades ihop lite väl mycket av baklocket och i vissa lägen precis låg emot balansen => verket körde lite start/stopp när man hade den på handleden. Löstes genom att ta bort lite gummi på den del som är närmast balansen så nu tickar hon på bra!

143869883771395100_resized.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grymt imponerande och framförallt tycker jag den blev riktigt riktigt snygg! Gillar lösningen med ringen också som nästan ser ut att vara en del av boetten.
 

Poppe

Cartier
Ställer mig in i hyllningskören, urläcker. Men som ovan skribent, badar du i fritid?
Riktigt tjusig design på klockan
 

JesperO

Rolex
Galet bra gjort och fantastiskt underhållande att följa dina projekt. Grymt imponerande.
Och megatack för att du delar med dig.
 

mega

Rolex
Jaha, det var inte svårare än så att bygga sin egen klocka i rostfritt ? o_O
Min första tanke var "hur har han borrat hålen till bandstiften ? Riktigt snygg lösning. Tummen upp!
 

McGyver

Rolex
Ställer mig in i hyllningskören, urläcker. Men som ovan skribent, badar du i fritid?
Riktigt tjusig design på klockan

Vi kan väl säga så här, -Är betydligt mer nattmänniska än resten av familjen!
Då urmakarverkstaden är inne i huset förpassas jag till verkstaden ute i garaget efter läggdags! ;)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Riktigt snyggt jobbat McGyver! Dags för en "Richard Dean Anderson Limited Edition" snart va? Eller, varför inte några få KS klockor som kan auktioneras ut till förmån för BCF(minus kostnad för tid, material etc). Till nästa års stora GTG med alkoholbudgivning! ;)
 

rogart-63

Patek
Tack för alla kommentarer! :)

Rostfitt är inte helt enkelt att jobba med.
Vet inte hur många borr jag brutit men det är MÅNGA =>jag kommer att beställa specialborr till nästa projekt!

Hade lite problem med vad jag trodde var visare som gick emot glaset men det visade sig vara min "verkhållarring" i gummi som pressades ihop lite väl mycket av baklocket och i vissa lägen precis låg emot balansen => verket körde lite start/stopp när man hade den på handleden. Löstes genom att ta bort lite gummi på den del som är närmast balansen så nu tickar hon på bra!

143869883771395100_resized.jpg
Använder du ingen skärvätska när du fräser i rostfritt. Eller borrar för den delen. Har jobbat på mekverkstad en gång i tiden. Har för mig vi använde nåt som hette rocol eller nåt sånt?
 
Topp