Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Klockdetektiver i Sverige?

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 19 januari 2014.

1. Undrar om det finns urmakare eller privata personer som sysslar med att leta efter klockor enligt kundens önskemål, alt om det går att skriva in sig på en väntelista hos en handlare av begagnade klockor?

2. 4cie

4cie Biskop

Det beror på vad det är för klocka du är ute efter. Är det vintage eller är det nytt?
    För övrigt påminner mig om detta klipp som man, som klocknörd, måste se.

rillesnille, eriksson850 och Aquaracer2 gillar detta.
  3. Tänkte en nyare klocka, typ Omega Aqua Terra.
    Tror att ägaren till Gamla Klockor kan hjälpa till om man letar efter en viss modell (tror att han går på mässor och sånt), men då pratar vi om riktigt gamla klockor.

4. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Jag förstår inte.

Varför kan du inte hitta en själv? Det är ju ingen ovanlig klocka.

yonsson och vikgul gillar detta.
  5. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Lägg upp en "önskar köpa" begäran på K&S? Svårare än så blir det inte, iaf inte med en så vanlig och lättillgänglig klocka som aqua terra :) Lycka till :D

6. Ska göra! Tänkte mest på att en handlare kan få klockan servad innan försäljning och man kan få garanti på klockan, vilket vore skönt.

7. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Mycket enklare, snabbare och billigare om du köper någon som kommer upp köp&sälj och servar den hos närmaste aukt. omegaurmakare (om den nu behöver en genomgång).

yonsson gillar detta.
  8. 4cie

4cie Biskop

Det är ju något du likväl kan göra efter försäljning? Priset på klockan beror ju såklart på klockan. Om den är servad sedan tidigare eller inte kommer definitivt att reflekteras i priset.

9. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Det ligger en ute på köp&sälj..

10. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Om det fanns en klockdektektiv skulle jag be honom hitta en Tudor Mini Sub i Stockholm/Västerås.

11. par

par Friends of KS

Vad betalar du mig för att jaga rätt i en då?:)

12. par

par Friends of KS

Uretvintage har en?

13. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Den är schleten... När du förstorar bilden ser det dessutom ut som att det står "Princess" och inte "Prince" :)

ssl gillar detta.
  14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Watchrecon löser ju det mesta. Ladda ner appen och lägg in en bevakning så får du en notis när det dyker upp nya annonser med modellen som bevakas.

Anti-Chris gillar detta.
  15. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Idén är toppen, att ha en klock-mäklare, klockdetektiv som hittar rätt objekt till någon utan kunskap, kanaler eller tid att leta själv.
    Problemet är väl att man måste komma upp i ansenliga summor för att kunna ta rimligt arvode för sin tid/sina kontakter och det skulle då främst gälla vintageklockor. Att matcha en ny klocka i mellanklasssegmentet med eventuell köpare skulle ge för lite avans någon att ge sig in i tror jag.

En väl programmerad/matchad app skulle göra jobbet - fyll i vem du är/vill vara, preferenser i smak, summa du har att handla för och vips föreslår appen vilken klocka du skall köpa.

16. hook

hook I'm user not a dealer!

Jag har en Mini Sub med ljus tavla.

17. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Skicka gärna bilder och info via PM när du har tid.

Skickas från min iPhone 5S

Mårtenssons ur Brookfield